Vanha näyttis joka oli nvidia geforce 7600gs lakkasi toimimasta. Tämän jälkeen sain integroidun näyttksen pelittämään asentamalla uudet ajurit jotka olivat kylläkin tuohon 7600 gs näyttikseen. Nyt olen pärjännyt tuon integroidun kanssa 6150 le tähän saakka ja ostin uuden näyttiksen joka on GeForce 8800 GT 512MB Zilent (Zalman). Asennettuani tuon niin asensin tuon ajurit sivulta nvidia.com mutta taas jälleen kerran tuo 6150 le menee päälle. Uusi näyttis menee kyllä sen verran päälle ainakin että tuuletin pyörii mutta jostain syystä kone ei sitä käsitä vaan tunkee tuota integroitua koko ajan. Biossista kun katsoin niin pci-e väylä on käytössä jossa tuo uusi näyttis sijaitsee. Missä voi olla vika että se tunkee sitä integ. päälle eikä tätä uutta. Niin ja samaan aikaan kun tuo vanha näyttis lakkasi toimimasta niin katosi myös ramia n. 80mb. Eli onko emossa jotain vikaa? Koneestani sen verran että: Pari-kolme vuotta vanha hp media center mallia m7550.fi Alkuperäinen näyttis nvidia geforce 7600gs 512mb joka siis "hajosi" Integroitu näyttis 6150le ja uusi näyttis GeForce 8800 GT 512MB Zilent (Zalman) emo on mallia ms-7225 linkki emon tietoihin http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/...09&lc=en&cc=fi&dlc=fi&product=3228371&lang=fi
Kyllä kyllä, mutta oletko laittanu integroidun kohalle DISABLE? Näytön johdot kiinni missä? Minkälainen poweri sulla on?
Biossissani ei ole kohtaa josta voisi valita enable/disable valintaa. Olen suht koht monta kertaa yrittänyt etsiä. Tällä hetkellä kuva tulee (oliko sininen VGA) sinisestä eli vissiin vga johdosta joka on kiinni emolevyssä, myös on valkoinen isompi paäinen johto kiinni varsinaisessa näyttiksessä vain muodon vuoksi. Poweri on kaiketi jokin liteon 300w. pienet ovat tehot mutta tuskin se nyt siitä on kiinni kun ennen tuo 7600gs pelitti. Enää ei, päälle menee kyllä molemmat näyttikset (ainakin tuuletin pyörii molemmissa) mutta jostain syystä mikään ohjelma ei näytä niiden olevan edeskiinni koneessa. En ole varma mainitsinko edellisessä viestissä tästä mutta samalla kun näyttis lakkasi toimimasta niin katosi ramia n. 80mb. Jotkin ohjelmat näyttävät määrän oikeaksi eli 1024 mutta jotkut taas eivät. Esim. oikeaksi määräksi näyttäää cpu-z ja bios kun taas vääräksi näyttää advanced windowscare ja käynnistä --> suorita --> dxdiag E: tuossa on biossin Advanced välilehden valinnat/kohdat: Plug and play OS [Yes] Reset Configuration data [No] Primary video adapter [PCI-E] PS/2 Mouse [Autodected] Local Bus IDE adapter [Both] Onboard sat-1 adapter [enabled] Onboard sat-2 adapter [Enabled] USB lebacy mode support [auto] onboard lan [enabled] onboard boot rom [disabled] onboard 1394 [enabled] onboard audio [auto] ja muissa välilehdissä ei ole itegroituun näyttikseen mitään viittaavaa. Eli siellä ei ole paikkaa josta sen voi disabloida.
Tuli mieleen tuossa yhden "tuttavan" kanssa että voisiko se tehdä tuon että ramia katoaa ja näyttis siinä samassa, jos poweri on väsähtänyt ja ei jaksa tuoda edes stä 300w enää? Powerin kyljessä on Liteon, eli merkki ilmeisesti ja watti märäksi 300w Mistä saisi tietää että onko vika powerissa. Toista poweria ei ole niin pitäisiköhän viedä vain liikkeeseen analysoitavaksi...
Tuli mieleen että eipä tuo rami ole minnekkään kadonnut tottakai integroitu näyttis tarvitsee myös muistia toimiakseen, eli se on vain ottanut sen ramista. Saako jollain ohjelmalla tietää kuinka paljon poweri antaa tehoja?
Juu kyllähän mä sen tiedän, olis vaan hienoo tietää et onk powerist loppunu happi ajan mittaan kun ei näyttistä enää tunnista. Pitää viedä liikkeeseen vianselvitykseen varmaa seuraaval viikol.
Mulla on sama hp media center mallia m7550.fi ja näytönohjain geforce 7600gs joka lakkasi toimimasta. Nyt uuden näytönohjaimen kanssa tismalleen samat ongelmat kuin ohessa kuvailet. Löytyikö ongelmaasi ratkaisu?
Minulla oli hajonnut emolevyn pci-e väylä joten jouduin ostamaan uuden emolevyn :/. Eli sama urakka taitaa tulla sulle. Tuo mailli mikä on m7550.fi koneessa on hp:n oma emo jota ei saa kaupoista. Itse ostin tilalle uuden emon jonka malli on Asus M2N-MX Se Plus. Ihan hyvä tämä on peruskäyttöön. Hinta oli silloin kun ostin eli noin vuosi sitten siinä 60e paikkeilla. Edittiä: Unohdin tossa kysyä, että pyöriikö näyttiksen (geforce 7600gs) tuuletin kuitenkin? Meinaan mulla pyöri kyllä tuuletin näyttiksessä, mutta muita elonmerkkejä siinä ei ollut. Kysy kavereilta jos heillä on näyttis jolla voit kokeilla väylän toimivuuden. Jos niiden näyttis toimii, vika on näyttiksessäsi ja jos niiden näyttikset ei toimi siinä niin sulla on sama vika kun mulla oli :/
Kiitti vinkistä. Geforce 7600 tuuletin pyörii. Koitin myös toista uudempaa näyttistä Gigabyte 9400GT, siinäkin tuuletin pyörii mutta ei mitään muita elonmerkkejä. XP ei tunnista PCI-E väylässä olevan mitään näyttistä. Voi tosin olla että powerissa ei riitä tehot 9400GT:lle. Täytynee koittaa emon vaihtoa. Toimiko muuten Asus M2N-MX Se Plus samassa raudssa ilman Windowsin uudelleen asennusta?
Toimii. Se asuksen lankku vaan paikalle ja vanhasta emosta osat siihen niin se on siinä. HP:n emot ei oo mitään kivinkaan kestäviä. E:typoja
Ei tuossa ole kyse powerista. Sillä on emon pci-e väylä hajonnut. Itelläni kävi aivan samoin omalla koneellani taannoin.