Terve, aattelin tossa ennen uutta konetta, ostaa halvat osat, jotta sais koneen pyörittelee Orange Boxia ja CSS. Ostotarpeessa ois Emolevy (ainakin luulen, kun tää ei tue dual coreja), Prossu, ja 2 GB DDR2 ramia. Tällä hetkellä FPS CSS 30-60 High fps konffeilla. Team Fortress 2 fps 10-30 jolla pystyy elämään kärsimällä. Half Life2: Episode 2 fps vaihtelee paljon, yleensä niin pieni että pätkii. Kummassakin asetukset loweilla. Eli, itse koneeseen. Tällä hetkellä: AMD Athlon XP 3000+ Asus A7V600-F Nvidia GeForce 7600 GS 1 GB DDR SDRAM. Eli, Tämmöstä olen jo aatellu, (en tiedä näistä vanhoista emolevyistä) INTEL Core 2 Duo E2180 @ 2.2 GHz (hinta 86€) Näyttistä ei tarvii uutta Emolevystä en vielä tiedä 2 GB:tä aattelin ostaa dual-channeliin, kun sitä niin sanotaan että hyvä. (joku 2 GB dual-kit MAHDOLLISIMMAN HALVALLA!) Sitten noista kellotteluista. Onko tuo intelin prossu helppo kellottaa, entä löytyykö halvalla cooleria vai pystyykö ihan tolla normaalilla coolerilla kellottaa? (esim 2.7-3.0 GHz)Entä löytyykö jostain ohjeita kasaamiseen? En osaa laittaa paikalleen emolevyä, prossua ja sitten noita jotai ihmeen johtoja mitä siitä lähtee dvd asemaan jne. Entä mahtuuko kaikki osat sitten Scaleo 600 laatikkoon? HUOM! Mahdollisimman halvalla! en tarvitse uusinta uutta, en edes medium rautaa, kunhan nämä kaksi pelipakettia toimis higheilla kunnioitettavasti. Osat Jimm's:sistä, joten sieltä kerrotte hinnan. Kellotteluihin kaipaan hiukan lisää ohjeita, kun tästä vanhasta prossusta pitäs jotain jumppereita säätää jotta vois kellottaa BIOS:sista, ja meni hermot tohon kun ei sitä saanu kellotettua. Toivottavasti osaatte auttaa minua. Ainiin, mikä on halvin hinta DDR2 800 mhz 2 GB dualkitille? Edit:Ainiin, tiesin että unohtaisin jotakin. Eli, hintaraja näille sais olla semmonen 150€. Joskus kauan sitten kun kysyin tästä niin sanottiin että ton prossun ja jonkun emon hinnaks tuli 130€.
Jos haluat emon jolla voi kellottaa niin joudut varaamaan rahaa ainakin 180€. Huonommilla emoilla se kellotus on melkoista sähellystä. http://hintaseuranta.fi/kori.aspx?sisalto=62413,34019x2,62446 Tuollainen setti siis, onhan näyttiksesi PCI-E väyläinen? Emon mukana tulee kokoamisohjeet. Edit: Jos jimmssiltä tilaat niin tulee vielä kalliimmaksi.