1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

"uusi viesti keskustelualueelle" viesteistä

Viestiketju Palautetta ylläpidolle -osiossa. Ketjun avasi peraWare 12.09.2003.

  1. peraWare

    peraWare Regular member

    Liittynyt:
    05.06.2002
    Viestejä:
    153
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eli voisiko tätä systeemiä parantaa samallalailla kuin monessa muussakin foorumissa eli järjestelmä ei lähetä toista sähköpostia samasta aiheesta, jos käyttäjä ei ole käynyt lukemassa edellistäkään viestiä.
    Toivottavasti tajusitte mitä tarkoitan.
     
  2.  
  3. p0rkkana

    p0rkkana Member

    Liittynyt:
    09.09.2003
    Viestejä:
    41
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Pohdin kuule aivan samaa, on aika turhauttavaa saada samasta aiheesta monta viestiä päivässä :|
     
  4. mika

    mika Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    26.03.2003
    Viestejä:
    5,157
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    "Haluan ilmoituksen, kun tähän viestiketjuun kirjoitetaan uusi viesti"

    ..täytys vaan muistaa ottaa tuo rasti pois aina kun kirjoittaa. Olette kyllä ihan oikeassa, mun mielestä sen vois kääntää toisinpäin eli siinä ei olis valmiina rastia ja jos haluaa muistutuksen, niin laittaa siihen sitten rastin.
     
  5. zilli

    zilli Regular member

    Liittynyt:
    04.02.2003
    Viestejä:
    234
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    no mä pidän tosta rastista ja haluan yhden viestin aina, mutta jos kysymykseen vastaa 10 kaveria niin tulee myös 10 viestiä mikä ei ole kivaa.. yksikin riittäisi.. jos otan ruksin pois niin ei tule edes sit yhtä..
     
  6. -ReapeR-

    -ReapeR- Regular member

    Liittynyt:
    14.05.2003
    Viestejä:
    243
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Täysin samaa mieltä kuin m_i_k_a...oletusasetuksista vaan se raksi pois, niin olisi parempi mieli monella..
    Unohdetun raksin poistamisen jälkeen, mailissa viestejä aina riittääkin nytte :)
     
  7. peraWare

    peraWare Regular member

    Liittynyt:
    05.06.2002
    Viestejä:
    153
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse olen tuon rasti oletuksena kannalla, mutta se kumpi on oletuksen (ei rastia vai rastia) voisi tulla käyttäjän asetuksista.
    zillin kanssa olen siinä samaa mieltä, että yks ilmotus riittäis jos ei ole edes käynyt vilkaseen edellisiä viestejä.
     
  8. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Joo, tuo "yksi ilmoitus kunnes käyt ketjussa" on tulossa, mutta se vaatii taas omaa säätämistään ja miettimistä miten sen saa järkevimmin tehtyä.
     
  9. stomppa82

    stomppa82 Regular member

    Liittynyt:
    21.09.2002
    Viestejä:
    475
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    milloin on tulossa toi uusi systeemi noihin ilmoituksiin, kuun meinaa sähköpostissa olla melko monta viestiä ,että ko ketjuun on tullut uusi viesti .
     
  10. aWeRe

    aWeRe Guest

    Millä nuo viestit saa loppumaan ??
    Eli jos ei enään halua ilmoitusta uusista viesteistä???

    Muilla foorumeilla viestin perässä on seuraavat vaihtoehdot:

    To unsubscribe from this thread, please visit this page:
    http://xxxxxxxx.xxxx

    To unsubscribe from ALL threads, please visit this page:
    http://xxxxxxxx.xxxx
     
  11. gain

    gain Active member

    Liittynyt:
    10.08.2003
    Viestejä:
    1,005
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Tuossa viestikirjoitusboksin alapuolella vasemmassa reunassa on paikka ruksille (Haluan ilmoituksen, kun tähän viestiketjuun kirjoitetaan uusi viesti). Jos siis ei halua ilmoitusta, kun viestiketju päivittyy, niin jättää yksinkertaisesti tuon ruksin laittamatta.
     
  12. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Olemme parin viikon päässä suomenkielisen "v3":n julkaisusta, mikäli kaikki menee putkeen eikä mitään yllättävää tule sotkemaan aikataulua ja tuossa yhteydessä tulee noihin muistutusmaileihin liittyen pari elämää helpottavaa juttua:

    -linkki maileihin, josta voi erota ko. ketjun muistutusten tilauksista

    -oma sivu "My Account"in alle aD:ssa, josta voit nähdä listan kaikista tilatuista forummuistutuksista sekä mahdollisuus poistaa ko. muistutuksia sivulta käsin.
     
  13. aWeRe

    aWeRe Guest

    @gain
    Eli kun olen laittanut joskus aikasemmin erääseen viestiketjuun tuon ruksin. Niin nyt sitten uusi viesti samaan ketjuun jossa ei ole tuota ruksia niin sittenkö ne viestit loppuu?
     
  14. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    aWeRe: Ei, vaan ne tulevat jatkossakin. Eli nyt pari vkoa pitää vielä kärsiä tästä vanhasta systeemistä.
     
  15. Eza

    Eza Regular member

    Liittynyt:
    05.08.2002
    Viestejä:
    489
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Sen mailin otsikkoon voisi lisätä, että mihin viesti ketjuun on tullut vastaus. Ikävää kun on miljoona saman aiheista mailia postilaatikossa, eikä sitten tiedä mitkä ovat eri viestiketjuista.
     
  16. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Eza: Jep, tämäkin on jo uudessa suomipuolen koodissa mukana. Itse asiassa suomenkielinen "v3 forum" on nyt käytännössä täysin valmis, enää odotamme pääsaitin siirtämistä uuteen leiskaan, jonka jälkeen tämäkin -- ja kymmenet muut -- pienet ongelmat korjautuvat (mutta kuten aina, todennäköisesti uusia, eksoottisempia ongelmia tulee tilalle ;-).
     
  17. Eza

    Eza Regular member

    Liittynyt:
    05.08.2002
    Viestejä:
    489
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hienoa! Syy miksi arvostan Afterdawnia on se että olet(te) itse koodannut nämä foorumit ja että jaksatte vielä kehittää niitä. Itse olen sen verran PHP:llä ohjelmoinut että voi sanoa että edes pienen itse koodatun foorumin ylläpitäminen on vaikeaa.
    No onhan tommonen valmis phpBB ihan hieno, mutta siinä ei ole sitä tunnelmaa että sitä kehitetään kunnolla.
     
  18. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Tnx. Tietty siinä on sitten se ongelma, että se koodi vie aikaa muulta saittiin liittyvältä, kuten sisällönkehitykseltä, jne. Mutta nyt tuo uusin codebase eli englanninkielinen v3 tehtiin siten, että lokalisointi on tehty selkeästi helpommaksi, jolloin vältytään tältä nykyiseltä naurettavalta tilanteelta, jossa suomipuolen koodi laahaa 6-12kk englanninkielisen saitin koodia takana.

    Alunperin -- ja edelleen osittain -- syy oman forumin, jne tekemiseen oli muutaman tekijän summa:

    a) itse tehtynä kontrolli on helpompaa eli tiedät mitä se tekee ja miten se tekee (ei käy tilanteita, jossa systeemi hajoaa ja kukaan ei osaa tehdä sille mitään, vrt. esim. eräs isohko suomalainen keskustelualue jossa viestialueiden haku ei ole ollut toiminnassa varmaan pariin vuoteen)

    b) koko homman saa integroitua täydellisesti yhteen -- sama userbase koko saitille, kaikille toiminnoille, jne. Lisäksi voidaan tehdä kikkailuja kuten englanninkielisillä forumeilla, jossa tietyt sanat automaattisesti muuttuvat saitin sisäisiksi linkeiksi, etc.

    c) "'coz I ****ing can" -- varmaan tärkein syy :) Teen "oikeassa elämässä" koodia verkkosivuille, jne, joten luonnollisesti systeemin itse rakentaminen antaa tietyn kicksin jonka olen saanut koodauksesta jo ensimmäisistä vuonna 1984 tehdyistä BASIC-riveistä lähtien ;-)

    d) nopeus. Jos systeemi hidastelee, tiedät tasantarkkaan, että syy on sinussa, ei jossain tuntemattomassa opensource-kooderissa :)
     
    Viimeksi muokattu: 15.02.2004
  19. Eza

    Eza Regular member

    Liittynyt:
    05.08.2002
    Viestejä:
    489
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Taitaapi olla Muropaketti. Ikävä kyllä haku on suuri osa varsinkin suurta foorumia. Muutoin se olisi jopa hyvä foorumi, mutta kun haku puuttuu...

    Edit: Jos halua helpolla tehdä hyvän lisäyksen tänne foorumille niin laita napit noihin UBB-koodeihin, kuten phpBB:ssä on. Itse tein sen oma tekemälle PHP vieraskirjalle.
     
    Viimeksi muokattu: 16.02.2004
  20. ripez12r

    ripez12r Member

    Liittynyt:
    21.01.2004
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulle ei kyllä nyt selvinnyt miten tämän viestien tulemisen saa loppumaan... aina vaan tulee meiliin asiasta lisää josta en ole enää kiinnostunut.
     
  21. mika

    mika Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    26.03.2003
    Viestejä:
    5,157
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    ne viestit, joihin olet aikaisemmin tuon ruksin laittanut ja joku kirjottaa siihen ketjuun uuden viestin -> saat taas muistutuksen postiisi.
     

Jaa tämä sivu