Uusi toosa jouluksi

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi prik 25.11.2007.

1. prik

prik Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eli uutta konetta olen ostamassa ja apuja tarvitaan!

1) Suorittimeksi tulee varmaankin Q6600, parempia hinta-tehosuhteeltaan ei taida olla?

2) Minkä laittaisin prossulle tuulettimeksi? Olen katsellut mahdollisina vaihtoehtoina joko Zalman CNPS9700 NT tai Noctua NF U12F. Kumpiko on parempi? Vai olisiko vielä jokin parempi järkevähintainen tuuletin?

3) Emolevyksi varmaankin jokin sellainen johon muut komponentit sopivat :) Mikähän olisi hyvä? MS P35 NEO-F? ASUS P5K? Ehdotuksia?

4) Muistiksi olen ajatellut laittaa 2kpl 2Gt:n DDR2-kampaa, joka lienee järkevin ratkaisu?

5) Näytönohjaimeksi laitan todennäköisesti Geforce 8800 Gt 512 Mt tai sitten 8800 GTS G92, jos niitä on saatavilla piakkoin.

6) Olisiko GT:hen tarpeellista asentaa uutta jäähdytintä tai onko sellaisia?

7) Kiintolevyksi tullee Samsung T166 500Gt HD501LJ

8) Koneeseen yksi lukeva ja yksi kirjoittava DVD-asema. Mitkä olisivat hyviä hankintoja?

9) Kotelona käy varmaan Antec P182?

10) Ja virtalähteenä Corsair HX520W?

11) Mikähän olisi hyvä näyttö? 22" widescreeniä olen ajatellut peli- ja työpöytäkäyttöön. Kenties Samsung SyncMaster 226BW (paitsi saako sitä S-paneelilla)? BenQ FP222WH?

12) Olisiko näppiksenä G15 hyvä?

13) Sitten tarvitsisin hyvän hiiren peli- ja työpöytäkäyttöön. Ehdotuksia hyvistä hiiristä? Budjetti n. 50-80€

14) Hiirimattona varmaan QPAD XT-R tai Razer Exactmat. Onko kokemuksia?

15) 2.1-kaiuttimet olen hankkimassa (Logitech Z-4?). 5.1-kaiuttimien sijoittelu tuntuu hankalalta huoneeseen, jossa tietokonetta käytetään.

16) Äänikortiksi Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic?

17) Tulostimeksi tullee Canon Pixma iP5300. Onko kenelläkään muulla tätä tulostinta?

18) Kotelotuulettimiksi 4 Noctuaa? Onko järkevää? Vai olisiko Nanoxia parempi?

19) Sitten tarvitsisin gigabitin kytkimen. Mikä olisi hyvä? Löysin tälläisen, mutta sen tuotetiedoissa sanotaan "Throughput 80Mbps". Tarkoittaako se, että sen läpi pystyy kulkemaan dataa vain 80 megabittiä sekunnissa=vain 10 megatavua sekunnissa?

2.  
  3. scubadave

scubadave Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juuu
    1) Q6600 on iha ok.

2) Et tarvii sellasta jos et iha liikoja kellottele, kellotelet ni osta Coolermaster Gemin II, siihen saa 2 tuuletinta kiinni ja lukemani perusteella todella hyvä, mutta hieman isohko.

3) riippuu haluatko SLIn, jos haluat niin osta nForce 680i, suosittelen EVGA valmistajaa. jos et tarvitse moisia hömpötyksiö osta Abit P-35

4) joo kyllä se on hyvä ratkaisu omasta mielestäni ainakin :)

5) itse ostan EVGA 8800GT SSC editionin joka on kellotettu ihan reilusti .

6) ei tietääkseni

7) loistavaa!

8) en tuohon osaa pahemmin vastata mutta LGeen asema on itsellä ollu ja hyvin toiminu

9) toimii

10) toimii!

11) en tiedä

12) omaan sellaisen ja se on todella hyvä näppis. en vaihtais pois.

13) G5 hiiri

14) itselläni on 5l steel ja pidän siitä kovasti, ei ole kokemusta paljonkaan muista vastaavista.

15) riippuu millaset haluat, itse ostaisin z-2300

16) eiköhän ihan toimi.

17) eijoole

18) en osaa vastata koska oma koteloni on varustettu vakiona 4 tuulettimella ( nine hundred ultimate gamer )

19) ei ole kokemusta tällaisista

4. prik

prik Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    "2) Et tarvii sellasta jos et iha liikoja kellottele"
    Uskoisin tarvitsevani prosessorijäähdyttimen. vaikka en kellottelisi :) Olisi tarkoitus kellotella Q6600 sinne 3.4-3.7 GHz:n lukemiin.
    Tuntuu olevan valinnanvaraa vähän liikaakin prossujäähdyttimissä: Gemin II, 9700 LED, Scythe Ninja, Tuniq Tower... Taitavat kaikki olla kuitenkin varteenotettavia vaihtoehtoja?

3) En tarvitse SLIitä.

"5) itse ostan EVGA 8800GT SSC editionin joka on kellotettu ihan reilusti"
    Ja hintaa on kellotaajuuksien ohella nostettu uusiin lukemiin :)

"12) omaan sellaisen ja se on todella hyvä näppis. en vaihtais pois."
    Kuulostaa houkuttelevalta.

"15) riippuu millaset haluat, itse ostaisin z-2300"
    Turhan kalliit minun makuuni, vai saako hinnalle vastinetta verrattuna X-230 tai Z-4?

5. scubadave

scubadave Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26

2)otetaan huomioon että prosessorin mukana tulee oma tuuletin ;)
    jos meinaat kellottaa 3.4 ni sit vois riittä gemin II mutta jos 3.7 ni saatat tarvita jo nestejäähdytystä, en kuitenkaan aiva varma ole

5) otetaan mukaan 10v takuu ni ei se niin kamala oo :D

12) jokaisen oma valinta mistä tykkää ;) minä tykkään tästä ja sen ylimääräisistä nappuloista :D

15) jos bassosta tykkää ni kyllä varmasti saa. ja pelikäytössä loistavat . mutta jos x230 tai z-4 riittää ni osta pois, ei oo huono ostos kumpanenkaan :)

6. Sebu92

Sebu92 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Vaikka suurin osa näistä on jo sanottu, pistän kuitenkin koko listan.

1)Paras valinta tällä hetkellä

2)Todella paljon tarpeeksi tehokkaita on, itse pistäisin ehkäpä Noctuan NF U12F:n jäähdyttämään prossua.

3)Emolevyksi Abitin IP35.

4)Hyvä valinta, itse tekisin samoin.

5)8800 gt 512mb paras valinta, jos tulee ennen uutta gts:ää. Sitten voi katsoa tuota gts:ää uudestaan.

6)Itse pistäisin kunnon jäähyn 8800 gt:lle, kun niitten vakiojäähy on aika köykäinen/alimitoitettu, ja lämmöt nousevat sillä usein 90 asteen paikkeille.

7)Taas kerran, ehkäpä paras valinta tällä hetkellä. Ottaisin saman.

8)Joku nykyaikainen SATA-väyläinen dvd-kärytin olisi hyvä. Joku muu voi ehdottaa tarkemmin.

9)Loistava kotelo.

10)Ja loistava virtalähde.

Samsungin 226bw:n s-paneelin omaa myös hp:n w2207-näyttö, mutta tuossa on halvempi hinta ja parempi jalusta.

12)Hyvä näppäimistö, todennäköisesti seuraava näppäimistöni ellei mitään ihmeellistä ilmesty.

13)mx-518 on teknisesti paras hiiri. Monien suosikki. Yleensä hiiri kuitenkin sen mukaan, mikä sopii käteen. Se vaikuttaa eniten, kun suurin osa nykyajan pelihiiristä on tarpeeksi tarkkoja.

14)Jokin kovapintainen on hyvä.

15)Itsellä on z-5400, mutta ne ovat 5.1:set, joten eivät käy sinulle. z-4:sista ja z-2300:sta olen kuullut hyvää.

16)Paras kortti hintalaatusuhteeltaan.

17)itsellä on hp:n 1315-monitoimikone. Tulostusjälki ei ole mitään mahtavaa, mutta ei kyllä hintaakaan ollut paljoa.

18)4 kotelotuuletinta on aika paljon, mutta ei niistä ainakaan haittaa ole. Eivätkä ne ole hirveän kalliita. Ei ainakaan kannata pitää alkuperäisiä tricooleja, ne pitävät jonkun verran meteliä. Noctuat ovat kyllä hyviä.

Viimeksi muokattu: 25.11.2007

Jaa tämä sivu