Eli ihan heti en ole uutta konetta kasaamassa. Mietin kuitenkin, että jos haluan tietokoneeseen Windows 7 käyttöjärjestelmän, niin kuinka nopeasti se häviää markkinoilta sen jälkeen kun Mikkisofta lanseeraa Windows 8:n? Jos olen oikein ymmärtänyt, niin W8:ssa järjestelmän hallinnan painopistettä on siirretty näppäimistöltä hiirelle/kosketusnäytölle? Itse yritän käyttää hiirtä mahdollisimman vähän ja vihaankin kaikkia ohjelmia, joissa ei näppäimistökomentoja juuri ole. Eli jos haluaisin kokoonpanooni Windows 7:n, niin kannattaisiko se ostaa ennen W8:n julkaisua vai onko minulla mitään kiirettä?
Eiköhän tuota Windows 7 saa vielä muutaman vuoden ajan kaupoista ostettua. Eli ei se minnekkään yhtenä yönä tule katoamaan Mutta itse ainakin ostaisin Windows 8 jos olisin konetta kasaamassa silloin kun se on julkaistu (tietenkin sitten miettisin jos jotain kriittistä siinä olisi vialla mutta ainakaan preview-versio oli ihan toimiva).
Windows 8 on mielipideasia. Jos kerran et hiirestä pidä, se voi kenties olla sinulle sopiva. Windows 7:n tuki jatkuu vuoteen 2020, eli se ei missään nimessä ole katoamassa - tuskin edes kaupoista kauhean nopeasti kuten Jouko? jo mainitsikin.
itse en suosittele win8 sen ensimmäisen testiversion testattuani,se oli aivan kauhea käyttää,kun ei käynnistävalikkoa ollut,mutta 8 sopiikin enemmän kosketusnäytöllisille koneille paremmin kuin "normaali" koneille
Jos vanhat merkit pitävät paikkansa niin win8:sta tulee huono ja buginen. Windows 7 teki kaiken paremmin mitä windows vista lähti kokeilemaan. Samaten Xp ennen vistaa oli loistava käyttöjärjestelmä ja itse pärjäilinkin sillä niin kauan kuin windows 7 ilmestyi ja vähän pitempäänkin. Ja en enää muista sitä aiempia versioita nimeltään vaikka pitkän linjan käyttäjä olenkin mutta joka kerta microsoft on tuntunut julkaisevan jonkin sortin välivaiheen josta sitten parempi/nopeampi/bugittomampi versio julkaistaan seuraavana kun kaikki mahdolliset ongelmat ovat tulleet ilmi.
Windows 2000 taisi olla ennen Xp:tä,mutta ei sitä tainnut kovikaan moni käyttää,kun Xp ilmestyi jo 2001