Nyt on aika ostaa uusi tietokone ja olen itse alustavasti kasannut seuraavanlaisen kokoonpanon: (Klikkaa linkissä oleva kuva isommaksi) http://www.dvdplaza.fi/galleria/showphoto.php/photo/16027/ppuser/29900 Mitä mieltä olette komponenteista? Tiedän että kohta tulee Atilta ja Nvidialta uudet ohjaimet mutta Nvidia GTX 260:stä tuskin saa alussa alle 300e? Mitä mieltä olette powerista ja emosta? (emossa pitää olla firewire paikka) Ehdotuksia saa vapaasti esittää, mitään en ole vielä lyönyt lukkoon. Kaikki komponentit ostan Jimms PC-Storesta.
Miten ihmeessä joku DVD/CD-RW -comboasema voi vieläkin maksaa 28e? Tilalle Samsung SH-S223F (23,90e). Ja kyllä itse ottaisin sen Radeon HD4850:n. Poweriksi paremman hyötysuhteensa turvin Corsair VX450. Muuten ehdottaisin emoksi Asus P5Q-E:tä, mutta Jimm's PC-Store sattuu olemaan juuri se kauppa, joka laskuttaa Asuksen lankuista 25 euroa (tapauskohtaisesti enemmänkin) ylimääräistä.
P5Q-E maksaa tosiaan jimmsillä 153e, aika suolainen hinta emosta :/ Mitä luulet riittääkö tuo Corsairin 450W poweri myös 2-4 vuoden päästä, meinaan poweria ei viitsisi aina päivitellä muiden osien kanssa. Mä harkitsen kyllä vielä tuota Atin HD:ta GTX 260 ja 8800 GTS ohella. Optisen aseman vaihdan ehdottamaasi Samppaan.
Kyllä se riittää hyvin pitkälle tulevaisuuteen kun puhutaan yhden näyttiksen järjestelmistä. Ei huolta siis
Ok. Mietin tässä vielä että kannattaisikohan sittenkin sijoittaa poweriin muutama kymppi enemmän niin saisi Corsairin 520W 520HX? Vai onko se turhaa rahanhaaskausta? (102e) Mikä P45 emolevy olisi paras hinta-laatusuhteeltaan? Onko A-Datan muistit ihan laadukasta kamaa?
Kannattaa maksaa siitä se kymppi enemmän, koska kyseinen Corsairin malli on modulaarinen (voit vetää turhat johdot pois virtalähteestä = siistimpi koppa sisältä) sekä antaa enemmän virtasta. A-datan muistit ovat hyviä.
Onhan tuo 520 wattinen parempi koska se perustuu Seasonicin parhaimpaan ja kalleimpaan M12 sarjaan. Se on hiljaisempi ja antaa selkeästi enemmän tehoa. 450 wattinen antaa 12 volttiin 33A ja 520 wattinen malli antaa 40A. Toisaalta jos sen 100€ meinaat virtalähteeseen laittaa niin itse kallistuisin Enermaxin puolelle. Tehoa antaa saman verran mutta on vieläkin hiljaisempi ja sen vähintään 82% hyötysuhde on jotain aivan uskomatonta. Mallina siis Enermax 525W Modu 82+ Tuolla testi http://www.anandtech.com/casecoolingpsus/showdoc.aspx?i=3270
Modu82+ 525W vaikuttaa pätevältä vehkeeltä, kiitos! Emolevy ja näytönohjain mietityttää vielä kovasti. Osaatteko sanoa mitä eroa nuilla MSI P45 Neo3-FR:llä (117e), Asuksen P5Q-E:llä (153e) ja P5Q-Deluxella (169) on? Onko näihin Asuksen kalliimpiin emoihin jotain perusteltua syytä panostaa? Kyllähän sitä aina muutaman kympin perseestä repäsee jos se on vain oikeasti kannattavaa Nvidian ja Atin uusien näyttisten testejä ja Suomi- hintaennustuksia vielä odottelen ja kahtoo sitten miten toimitaan.
Tuosta MSI emolevystä en tiedä, mutta P5Q-E(8-vaiheinen virransyöttö) ja P5Q Deluxe(16-vaiheinen virransyöttö). Kai noissa jotain muuta pikkueroa on mut käytännössä aika samantasoiset. Näytönohjaimeksi osta Radeon HD4850 tai jos on enemmän rahaa niin NVIDIA 260GTX / 280GTX.
Todennäköisesti valitsen Asuksen P5Q-Deluxen ja näyttikseksi Atin tuleva Radeon 4870 n. 300e tai Nvidian GTX 260 n. 330e, katsotaan nyt vielä lopulliset Suomi-hinnat ja tarkemmat testit ensin
Minkänlainen tuo E8400 vakio tuuletin/jäähdytin on? Kannattaisiko ostaa vaan tray malli ja sitten tuuletin/jäähdytin erikseen? Kellotelua en harrasta mutta jos vakio on susi niin kyllä sitä mielellään 40e laittaa parempaan jäähyyn Neuvot otetaan avosylin vastaan!
Ihan hyvähän tuo vakiojäähy on. Eihän se mikään maailman hiljaisin kapistus ole mutta tuskinpa sitä odotitkaan...