Uusi puhelin, jossa WLAN

Viestiketju Uutta puhelinta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi Anone 11.08.2011.

1. Anone

Anone Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli hakusessa olisi uusi känny vanhan tilalle, koska WLAN puuttuu, ja alkaa tuo Nokia jo muutenkin tympimään.

Tässä olisi vaatimuksia:

- WLAN
    - käyttis, joka ei tuosta vaan mene vanhaksi (Android-puhelimet kiinnostavat eniten)
    - hyvä hinta-laatu suhde
    - kamera saisi olla se 5mpix vähintään

Siinä ne tärkeimmät. En mitään jättikallista halkoa hae, vaan puhelinta, joka on sulavan nopea käytössä, ja jossa WLAN pelaa moitteetta. Pankaahan ehdotuksia tulemaan!

2.  
  3. ep_

ep_ Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    HTC
    - Desire
    - Desire S
    - Desire Z
    - Desire HD

Samsung
    - Galaxy S
    - Galaxy S+
    - Galaxy S II
    - Google Nexus S

Siinä on montaa erilaista puhelinta. Hintaa on noilla välillä 200€-500€.

Parhaat vaihtoehdot on:
    - HTC Desire, HTC Desire S tai Samsung Galaxy s jos haluaa ihan perus androidälypuhelimen.
    - Jos fyysinen qwerty on tarpeellinen niin silloin HTC Desire Z
    - Iso näyttö: Samsung Galaxy S II ja HTC Desire HD
    - Peruspuhelin pikkuherkuilla: Google Nexus S, Samsung galaxy +.

Ihan omat suosikit noista ovat Google Nexus S ja HTC Desire Z.

Kaikki em puhelimet täyttävät nuo ehtosi.

EDIT: Hyvä muuten että nuo linkit noihin puhelimiin tuli ihan itekseen.

Viimeksi muokattu: 12.08.2011
  4. Anone

Anone Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos vastauksesta!

Itse asiassa myös itse olen haravoinut parhaiksi vaihtoehdoiksi Desire Z:n ja Nexus S:n tarkempien tutkimusten jälkeen, joten noiden kahden välillä aika varmasti se valinta tulee tapahtumaan. QWERTY-puhelinta ei ole koskaan ollut, mutta se kyllä kiinnostaisi omalla tapaa. Toisaalta myös Nexuksesta löydän hyviä puolia, joten ehkä lopullisesti puhelimen hankinnan ratkaisee se, kumpaa saa ennen <300€ hinnalla.

5. ep_

ep_ Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Desire z:aa on saanut tarjouksista jopa hintaan 200€. Ihan äsken oli CDON:issa 300€ mutta myytiin loppuun. Teknikmagazinetissakin oli ainakin ihan vasta 300€.

Itelläni on Desire Z jos haluat tietää siitä jotain lähemmin.

6. Anone

Anone Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Okei, no kysytääs sitten paria juttua:

- Kuinka paljon QWERTY:stä on loppupeleissä hyötyä? Onko nopeakin käyttää?
    - Onko mitään ongelmia ollut sen suhteen, että kovassa käytössä olisi tullut jotain tuskaisia lageja?
    - Toimiiko WLAN moitteetta?
    - Onko kamera 5mpix:n kameraksi hyvä? Jos nyt on mitään vertailukohtaa johonkin toiseen vastaavanlaiseen...
    - Onko puhelin käteen hyvin sopiva?
    - Onko painosta ollut minkäänlaista haittaa?

Kiitokset jo valmiiksi vastauksista!

7. ep_

ep_ Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tämän viestin oon sitten kirjottanut desire z:lla. Jos ei olis tätä fyysistä näppistä olisin kyllä oottanu että pääsen koneelle. Kosketusnäytölläkin saa kirjoitettua ihan hyvin mutta on tällä fyysisellä mukavampi kirjoitella jos kirjoittelee yhtään enempää.

Näytön kosketustunnistus ei ole tökkinyt kertaakaan. Jos nokialaisiin tökkimisnäyttöpuhelimiin vertaa niin tämä on oikea kosketusnäyttö. WLAN toimii hyvin eikä itellä ole ollut ongelmia. Kamera on ihan perusluokkaa. Kuvat tärähtävät hämärämmässä herkästi mutta sekin on aika perusongelma kännyköiden kameroissa. Kameran kohdalla nokialaiset vie kyllä samsungia ja htc:tä mutta melko hyviä kuvia sillä kuitenkin saa. Painoa en itse näe ongelmana. Onhan se tietenkin raskaampi fyysisen näppiksen takia mutta ei se mua ole haitannut. Puhelin on hyvä kädessä. Nämä kuoren kumimaiset kohdat parantavat pitoa paljon ekä puhelin luiskahtele käsistä.

Nettiselailua helpottaa se pieni hiiri näytömn alla. Monilla sivuilla on sellaisia valikkoja jotka aukeavat kun hiiri laitetaan sen päälle (katso esim afterdawnin etusivulla). Niitä ei pelkällä kosketusnäytöllä voi käyttää jolloin tuo hiiri on tosiaan tarpeen.

8. Anone

Anone Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Okkeip, vaikuttaa kyllä ihan kelpo vehkeeltä! Eikä pelkästään sun kokemustesi perusteella, vaan muualtakin on aika lailla vain positiivista juttua kyseisestä vehkeestä tullut. Paljon helpottaa ostopäätöksiä tällaiset vastaukset, joten kiitos vielä kerran kommenteistasi!

Taitaa kohdistua kyseiseen luuriin lopullinen hankintani, näyttäisi sisältävän juuri ne ominaisuudet, joita itse tarvitsen.

9. JugeliS

JugeliS Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Puhelimista ei niin tietoo oo mutta pitää tohon qwertyyn sanoo niin ainaki omalta kohalta et kerran käyttäny ni pakko oltava seuraavas ja seuraavas puhelimes. nyt on 3 puhelin menos missä on qwerty. Aivan mahtava ja nopee kirjottaa..

Jaa tämä sivu