Elikkäs uuden tarvetta pukkaa. Ymmärrys koneista ei ole suuri, joten tarvitsisin vinkitystä. Itse en halua alkaa kasaamaan osista masiinaa, joten saisi olla aika valmis paketti. Nykyisestä löytyy joku LG:n kirjoittava DVD asema, mutta sen laadusta en osaa sanoa mitään.. Kuitenkin kirjoittava DVD asema pitäisi olla, mutta tarpeen tullen voin nykäistä tämän vanhankin uuteen koneeseen.. Käyttötarve liittyy lähinnä yleiseen surffailuun (konetta käytetään kuitenkin normaalisti ainakin parisen tuntia per päivä) ja digijärkkärillä otettujen kuvien säätämiseen. Muistia toivoisin koneesta löytyvän jo itsestään kiitettävästi, jottei heti tule ulkoisen kovalevyn tarvetta. Nykyinen näyttö joutaa lootan mukana eläkkeelle, eli kohtuuhintaista näyttöä kuvien säätelyyn voisi myös vinkata. Näytön laatu saisi olla hyvä, mutta koon ei tarvitse olla mikään 22 tuumainen. Toivottavasti saitte selvää ja osaisitte antaa vinkkejä. Tietokoneista kun en ymmärrä tosissaan oikein mitään, liikaa tullut tuijoteltua maailmaa kameran takaa. :--)
Paljos budjetti? Tässä ois tommonen 500€ paikkeilla oleva kone, ja jos tarttee käyttöjärjestelmää, niin se tuo 100€ hintaa lisää ja kun et itse halua ko'ota niin kokoavat liikkeessä hintaan 50€. Eli, paketin hinta 550€-600€. Sopiiko budjetille vai pitääkö kiristää? Voi tosta tehä vieläkin tehokkaamman, jos haluat, mutta toi on tommonen perus surffailu/kuvanäsittely kone.
No jopas, tärkein unohtui. Tuo menisi kyllä budjettiin. Semmosen 500-600 olen ajatellut koneeseen sijoittaa. Tarve uudelle koneelle on hirmuinen, sillä työt pukkaa päälle, eikä tämä vanhemmilta ryöstetty kidekone jaksa pyörittää mitään.. Mitenkäs näyttö? Jokin laadukas 19' vois olla jees, ei se kuvan koko vaan se laatu. Tuntuu, ettei alle 200e saa mitään kunnollista. Kävin tänään katsomassa paikallisessa ATK liikkeessä ja järkytys oli suuri, kun näyttöjä pääsi tutkimaan lähempää. Tuskaa tekee, mutta taitaa joutua näytön suhteen vinguttamaan visaa? Jäi hieman kysymysmerkille, miten tuo kokoaminen. Tilaanko osat kotiin ja marssin paikalliseen liikkeeseen niiden kanssa?
Ainiin, piti vielä kysyä, onko noista valmispaketeista yhtään mihinkään? Eli kannattaako suosiolla kasata paketti osista, vai onko hinta-laatusuhteeltaan vastaavaa valmislootaa olemassakaan?
No en itse suosi pakettikoneita, hinta-laatusuhde huono. Ja kokoaminen käy siten että, kun tilaat osia, ja menet maksamaan, niin yleensä kysytään siellä et haluaako kokoamisen. Mun mielestä toi mun ehottama kone on aika hyvä ja pysyy hyvin budjetissa. Joku mua viisaampi voi kans kommentoija jos oon tehny jonku virheen.