Terve! Olen päättänyt ostaa uuden pelitietokoneen. Sen saisi varmaan halvemmalla jos ostaisi osina ja kasaisi kuin että ostaa valmiin koneen suoraan kaupasta. En kuitenkaan tiedä mitään tekniikasta yms. joten apuja kaivataan ja paljon. Tykkään vaan pelata pelejä mutta olen aivan noviisi osista ja tekniikasta. Budjettini on siinä 800 kieppeillä ja olisi kiva jos koneella pystyisi pelata vielä parikin vuotta hyvin. Tarvitsen kaikki mahdolliset osat mitkä olisi valmiissakin tietokoneessa. Nyt siis pientä hjelppiä mahdollisista hankinnoista. Kiitos.
tuo vatezin paketti on ihan ok! Mutta se menee jo yli 800€:n budjetin, ja siihen vielä kokoaminen (50€ nii lähennellää jo 900€:a. Toki voisit vaihtaa prossuksi 2-ytimisen e6750, jolloin hinta tippuisi. Samoin nuissa ram-muisteissa. 2gb riittää mainiosti (jos xp:tä käytät). Eli näin: http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/kori.aspx?sisalto=62446,34019x2,64432,69498,64382,51985 tuohon vielä se 50€:n kokous esim Jimms PC Storessa, ja hintaa tulisi se reilu 800€ (Pari euroa yli). Muisteiksi jotain laatu merkkiä (Mushik, g.skill, buffalo, a-data, kingston).
Hinataahan tuolle paketille tulee jimms pc storesta kokoamisen kanssa 660e. Ei lähellekkään 800e. Minun paketistani voi vaihtaa prosessorin q6600 > e6750 jolloin hinta tippuu n.60e. Ja tuo 4gt muistia kannattaa pitää kun on niin halpaa ja vistaa on niin raskas, että vie n.700mt muistia, mutta jos xptä haluat käyttää niin ota 2-3gt muistia. Jos otat 3gt ota 2x1gt kampaa ja 2x512mt kampaa niin saat ne dual channeliin. E: Ja ei todellakaan mitään radeon hd 3850 jos pelikäyttöön koneen hankit. 8800 gt on n.30% tehokkaampi kun hd 3850 E2:Tässä oli päivitetty paketti jonka saa multitronicista 802e kokamisen kanssa.
2gb muistia vistan kanssa on aivan tarpeeksi (512mb on minimi ja 1gb suositus) itsellä ei ole ollut ollenkaan tarvetta lisämuistille sigun koneessa.. käyttämätön keskusmuisti on turhaa keskusmuistia
Onko tuossa paketissa nyt sitten kaikki mitä tarvitsen? Kotelot ja kaikki? Mikähän olisi hyvä näyttö sitten tuon setin kanssa? Entäpä tuo vista sitten. sitähän ei näkynyt paketissa, ja sen tarvitsen myös.