Uusi pelikone noin 1000€, apuja kaivataan!

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi bldhoop 11.07.2008.

1. bldhoop

bldhoop Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olisin ostamassa uutta tietokonetta, lähinnä peli- ja leffankatselukäyttöön, ja olen lueskellut näitä foorumeita jo parisen viikkoa fiksuja, hinta/laatu-suhteiltaan hyviä konepaketteja silmällä pitäen. Näppis, hiiri ja kajarit löytyvät ennestään, ja ostan näytön myöhemmin. Tässä olisi yksi kokonaisuus joka sattui kohdalle:

-2x 2 Gt, 800 MHz DDR2
    -Sapphire Radeon HD 4870 512 Mt, PCI-E, näytönohjain
    -Intel Core 2 Duo E8400, prosessori
    -Antec Sonata III
    -ASUS P5Q, emolevy
    -Samsung SpinPoint F1 750 Gt, saja-ata II (HD753LJ)
    -Samsung 20x DVD+/-RW Dual Layer

Kopioin komponentit hintaseurannasta. Tuo koko setti maksaisi ymmärtääkseni noin 800-900€ (+ vista) joten olisi vielä jonkin verran pelivaraa. Aion kasata koneen itse. Tuosta asetetusta 1000€:sta voi hieman joustaa, mutta paketin ehdoton maksimihinta on 1100€. Eniten tuo crossfire-tuki emolevyssä kiinnostaisi helpon päivitettävyyden takia. Mahtuuko tuohon koppaan tulevaisuudessa ne molemmat näytönohjaimet ja riittääkö poweri ja jäähdytys? Kiitoksia etukäteen!

2.  
  3. Nuuskija

Nuuskija Guest

Helpommalla pääset kun tilaat valmiiksi kasatun, kuitenkin muistuttaa aika läheltä sun ehdottamaas konetta. Jos tuo 750Giganen on välttämätön niin voithan aina ehdottaa, että vaihtaisivat kovon suurempaan.

4. Falconzz

Falconzz Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Veikkaan että kyllä tuo kone olisi käypä tuohon tarkoitukseen ja myös jonkin verran pelaamiseen, mutta tuosta kahdesta näytönohjaimesta en olisi varma. Koska kyseessä on Antecin Sonata III koppa joka on pienehkö.

5. TemeTee

TemeTee Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Huoh. Mistä näitä newbie-arnada-mainostajia oikein tulee? Ei mielestäni ole järkeä ostaa valmiiksi kasattua konetta, sillä siitä katoaa se harrastelemisen maku ja muutenkin tuntuu hienommalta käyttää konetta jonka on itse koonnut. Tosin joissain tapauksissa (kuten takuu) voi pakettikone olla parempi.

6. Sanzu

Sanzu Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Arnada vetää välistä noissa koneissa about 100e. Toisessa treadissa laskettuna, linkit ja kaikki. Ihme ja kumma arnadan sivut ovat vaihtuneet :S

7. bldhoop

bldhoop Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    jeps pistin tuon oman pakettini tilaukseen. Kaksi näyttistä on kuitenkin aika mojova sijoitus ja nostaa hintaa sitäkin tuntuvammin, eikä tarvetta tunnu olevan aivan niin tehomyllylle ainakaan tässä vaiheessa. Toivottavasti tuolla kokoonpanolla kuitenki se Diablo 3 ja Starcraft 2 jotenkuten rullaa:)

8. deeee

deeee Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    menettää uskottavuutensa tääkin "koneen kasaus" palsta, kun tavoitteena ei ole kasata parasta mitä rahalla saa, vaan lähinnä mainostaa jonkun arnadan keskinkertaisia valmispaketteja täällä :F

9. Nuuskija

Nuuskija Guest

Iha yhtälailla porukka täällä mainostaa arnadaa kuin Jimssiä, Multitronica ym....

Perustele Dee miksi Arnadan koneet olisivat mielestäsi keskinkertaisia? Koneiden kokoonpano kuitenkin tuntuu olevan yhtä lailla nykyaikaa kuin näiden threadeiden kokoonpano. Nytkun hekin ovat päivittäneet koneensa näytönohjaimet 4850 ja 4870 malleihin sekä Intelin P45 emolevyt.

Taitaa vaan Jimssin koneet jäädä kakkoseks ja porukka täällä vittuuntuu kun ei enään pääsekkään pätemään, millainen kone kannattaisi rakentaa.

Toki siinä voi olla sitä loistoa kun lähtee itse kasaamaan koneen ja saa toki edullisemminkin. Mutta ei se tee toisen koneista keskinkertaisimpia tai muutakaan?

"Arnada vetää välistä noissa koneissa about 100e."
    - Öh? Milläs Jimssi leipänsä tienaa ja vuokransa maksaa, jos ei sillä katteella minkä tuotteistaan saa?

10. muffari

muffari Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No tonhan huomaan tyhmäkin että jimssistä saa paljon halvemmalla parempaa tavaraa.

Kasasin nyt vielä tossa samanlaisen kokoonpanon mitä tuolla arnadalla ni 775€ tulis maksamaan, siihen kasaus päälle niin 825e.

Ja tohon sisältyy parempi kotelo, antec silent III ja a-datan muistit, joissa on jopa jäähdytysrivat toisin ku kingstoneissa.

Ni voit itsekses miettiä että kummasta jengi haluaa tilata...

11. Nuuskija

Nuuskija Guest

Hmm... Antecin kotelo pitää kyllä aikamoista ääntä, näin itse kun olen todennut ja Kingstonin muisteissa ei kylläkään ole mitään vikaa. Muistit mitkä muistit, ei niitten eroa kukaan tajua. Sikäli, että Jimssillä kestää tilauksessa jopa paremmillaan puolestakuukaudesta - kuukauteen. Nämä toiset onnekkaat saavat koneensa jo kahdenviikon kuluttua.

Arnadalla taas saa koneensa jo 2-7 päivän sisällä. Sikäli, muistitko vielä lisätä pakettiisi Kokoonpanon testauksen ja itse kasauksen joka tuo Jimssillä 50€ lisää hintaa.

Sitten vielä lähdetään kysymään, että kumpi on parempi virtalähde, nämä kopan mukana tulevat vaiko Nexusin, niin voitko puhtaalla omalla tunnolla väittävää vastaan?

Pistä pakettiisi mukaan siis Vielä Nexusin virtalähde ja Hiljaisempi koppa. Hinta muuttuu äkkiä ylös alaisin.

Nexusin Virtalähde 70€ + koppa 80€ = 150€. A-Datan muistikammat ovat halvemmat ja laatuhan maksaa ( Kingston ), siispä tuo + 10€ ja semmosta.

Rakenna ensi kerralla täysin samanlainen paketti ja rupea sitten vasta pätemään!

Loppu yhteenvedostahan saa lähes samanhintaiset paketit. Mielestäni molemmilla liikkeillä hyvin kilpailukykyiset hinnat.

12. mikes75

mikes75 Guest

Hei ukot, miten joku voi kehua Antec Sonatan koppaa jossa käytännössä yksi 12 cm tuuletin paikka joka ei tämän päivän komponenteille riitä ja Antecin powerit (paitsi neo He sarja) ovat lähestulkoon kaikki takuu kamaa vuoden sisällä, jonka olen itsekkin kauppiaana huomannut + Ruotsin tukkuri vahvisti asian olevan näin.. Ja "Nuuskija" sano suoraan et olet Arnada myyjä :D ???

13. Ryouko

Ryouko Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Nuuskija ota huomioon että Arnada kone on jo kasattu...
    Toisin kuin ne ketkä tilaa jimms pc storesta on itse valinnut osat ni tottakai se kestää vähän aikaa ku se kasataan ja testataan.

Ja mitä väliä jos kestää pari viikkoa kun saa koneen ei se maailma siihen kaadu.

itse tilasin & kasasin oman koneen ja tuli paketti ovelle noin 3vk päästä joka tuntui kyllä parilta päivältä.

Jaa tämä sivu