Aika paljon on itsellä tarvetta pelailla useammassa paikkaa kuin vain kotona, joten olisi tarvetta suhteellisen tehokkaalle isonäyttöiselle (17") kannettavalle, joka siis olisi se pääasiallinen pelikone koulujuttujen ja leffojen/videoiden ohella. Hintaa saa olla n. 1400 euroon asti ja tehoa mielellään sen verran, että mm. Skyrim pyörii hyvin. Itse olen eniten katsellut MSI:n GT780:aa, joka tällä hetkellä tuntuu olevan vahvin vaihtoehto. Vissiin tuo Asuksen G74SX taitaa olla vähän tehokkaampi peli, mutta onko kuinka paljon eroa? Itse en kovin paljoa tykkää tuosta Asuksen ulkomuodon toteutuksesta, joten jo sekin vetää pisteitä MSI:lle. Onko kellään kokemuksia tuosta MSI:n läppäristä? Riittänee vääntö, vaikka on i5 prossu verrattuna tuohon Asuksen i7:aan? Onko muuten käytettävyys, ergonomia ja luotettavuus laadukkaalla tasolla? Oikein kun mistään ei tunnu tilaamatta saavan käsiin tuota MSI:n kapistusta, niin ei pääse hiplailemaan Asuksen kävin verkkokaupassa katsastamassa. Eli siis onko tuo MSI riittävän laadukas ja onko edes markkinoilla vastaavan hinta-teholuokan 17" läppäreitä?
Asus Tässä sama Asus. MSI näyttis on tehokkaampi, kuin Asuksen, mutta Asuksen prossu on tehokkaampi. Kyllä se i7 saisi olla eli Asus vie voiton. Asuksessa on myös Blu-ray asema, jos tarvitset. MSI 15,6 tuumainen MSI olisi i7 prossulla ja GTX 570 näyttiksellä. Lisäksi kaksi kovoa raidissa, joka nopeuttaa konetta entisestään. Tämä kone on myös kevyt kuljettaa mukana. Ainoa miinus on pienempi näyttö, mutta muuten hyvä.