vanha näyttö olisi juuri täyttänyt 5 vuotta, mutta otti ja pimeni viikko sitten, joten aloin haeskelemaan uutta näyttöä. Olin jo aikeissa tällä viikolla hakea tämän, koska oli hinta/ominaisuus vertailussa niin hyvä Acer s231HLbid-23 mutta tänään tuli vastaan myös tälläiset: Acer G245HQbid Asus VH238T BENQ G2420HDBE Dsub/DVI Koneboxista löytyi myös tälläinen, mutta sivuilla oli ilmeisesti virheellisesti mainittu että löytyis myös DVI, jota millää muulla, valmistajankaan, sivuilla oltu mainittu Fujitsu amilo sl23t-1 Kaikissa on omat hyvät ja huonot puolensa, itelläni on kriteereinä mm. DVI-liitäntä, koko 22-24" hinta <165€ postikuluineen. Mitä tulee dynaamisiin kontrasteihin ja vasteaikoihin, niin tuntuu että mainitut arvot ovat vain myyntikikkoja. Nyt kysyisinkin onko kellään kokemuksia kyseisistä näytöistä tai mitä muuten olette mieltä että mikä kannattaisi ostaa ja mistä. Verkkokaupan puolesta puhuu se, että voin milloin tahansa käydä hakemassa sen suoraan liikkeestä, vaikkakin viimeeksi siellä käydessä oli väärä näyttö esillä. Ei löytynyt HDMI-liitäntää esillä olevasta mallista. Myös muita kyseisiin kriteereihin sopivia näyttöjä saa ehdottaa. mm. Markantalossa taisi olla jotain mielenkiintoista.
Itselläni on tuo Acer s23hlbid ja tyytyväinen olen ollut. Valovuotoa tosin on hieman liikaa, mutta ei sekään häiritse kuin mustalla kuvalla. Värit ovat mielestäni hyvät ja kirkkautta piisaa. Olen laneilla tätä kaverin benqun 23" perus lcd:n vieressä pitänyt ja tämän kuva (värit ja kirkkaus) säväyttivät enemmän itseä. Jos laadukkaampaa kuvaa haluat niin 200e löytyy LG:n 23" IPS paneelilla varustettu näyttö.