On tommonen Fujitsu Siemens Scaleo P 2.81GHz ja integroitu näyttis. Haluisin ostaa uuden näyttiksen ja oon ajatellu tollast GF 6800GS PCI-E 512MB. Hintaa on n.240€. Ni mahtaakohan olla millanen ostos? Kone on lähinnä pelikoneena ollu, mutta voi tulevaisuudessa olla myös työkäytössä. Koneen poweri on 350W. Compustar.fi sivulta ton näyttiksen löysin ja oon katellu myös mbnetin hinta seurantoja. Tuota 7800GT:tä on verrattu aika paljon 6800GS:ään ja en oikein vielä tiedä kumman ostan. Kyllä vielä menee toukokuun puolelle ennenkuin alan ostamaan, joten täytyy katsoa sitten miten hinnat on kehittyny.
Tosi hyvä ostos tuo kortti, tosin jos odottaisit n. kk tai 2kk niin saattaisit saada 7800GT'n hintaan 250€ ja se on todella paljon tuota 6800GS'ää parempi. Poweri riittää mutt laitas varmuuden vuoksi 12v linjan amppeeri (A) arvot näkyville..
Ei ole huono valinta. Mitäs korttia siis tarkalleen olet katsellut ja mistä? Linkkiä? Itselläni on myös 6800Gs, tosin 256 muistiväylällä. Ainakin omani ja tämän sarjan kortit yleensäkin kellottuvat hyvin.
Itse olen 7800gt:n kannalla, mutta myös x850xt (alle 220€) on todella hyvä näytönohjain, se on vain vanhempaa tekniikkaa kun tuo edellä mainittu. edit: Kannattaa tarkistaa tuo powerin teho ja malli ennen kuin säntäät kauppaan, sillä se ei välttämättä riitä uudelle tehokkaalle näyttikselle.
Jos halvan budjetin korttia olet etsimässä, niin suosittelisin tuota 7600GT. Jonkun verran tehokkaampi kuin 6800GS, mutta halvempi. Mbnetin hinta seurannan mukaan halvin 7600GT on 186€ ja 6800GS 206€
Kiitoksia vastanneille ja taidan ostaa ton 7800GT:n toukokuussa.. jollei satu ilmaantumaa mitää parempaa
Samaa mielta kuin puppe mutta siihen mennessä kun olet uutta kortta tosissasi ostamassa, kannattaa tehdä uusi kysely. Nuo hinnat muuttuu suht nopeasti! kk/50€ ei ole mahdottomuus