Uusi näytönohjain IBM Thinkcentre koneeseen...?

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi anon_user 24.10.2008.

1. anon_user

anon_user Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Olen ajatellut hankkia uuden tehokkaan näytönohjaimen IBM Thinkcentre M50 P4-2800MHz tietokoneeseen, mutta olen tässä pähkäillyt, että mikäköhän mahtaisi olla yhteensopiva tämän mallisen koneen emolevyn kanssa...
    ettei tulisi yhteensopivuusongelmia näytönohjaimen hankkimisen jälkeen,. niin ajattelin täältä kysyä, että minkälainen näytönohjain olisi yhteensopiva... tällä hetkellä koneessa on integroitu Intel extreme graphics 2-piiri.

2.  
  3. -WK-

-WK- Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Saattaa olla että tuohon koneeseen on hieman hankala päivittää näytönohjainta, mikäli tuossa on semmonen emolevy mitä luulen.

Olisi hyvä jos voisit avata koneen kotelon ja tarkastaa löytyykö siitä AGP-korttipaikkaa:

http://www.hardwarezone.com.au/img/data/articles/2002/467/agp_slot.jpg

Googlen perusteella saattaa myös olla että vaikka AGP-paikaa löytyisi niin se on poistettu käytöstä.

http://forums.lenovo.com/lnv/board/message?board.id=A_Series_Thinkcentre&thread.id=1252

Kandee kattoa se tarkka malli, ilmeisesti M50 ei vielä kerro kaikkea?

Mikäli AGP-slotti löytyy ja toimii, niin kattelisin ehkä huuto.netistä jonkin 6600GT, 6800GT tai tommosen kortin mikäli halvalla lähtisi (~20 - 30e), prossu on melko rajoittava tekijä eli kallista korttia ei kannata hankkia.

Viimeksi muokattu: 24.10.2008
  4. anon_user

anon_user Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tuossa koneessa on AGP väylä, ja olen tarkistanut, että sen saa kytkettyä päällekkin biosista, mutta tällä hetkellä olen kytkenyt sen käyttämään integroitua näytönohjainta.

5. eddison84

eddison84 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    tuohon koneeseen kannattaa koluta forumeilta tai huuto.net:stä maksimissaan joku 7600GT ohjaimeksi. Tämän tehokkaampaa on turha laittaa, kun muut osat ahdistaa siellä menoa sen verran, ettei hyötyä paljon saa.

Viimeksi muokattu: 25.10.2008

Jaa tämä sivu