Uusi Modeemi(adls-boxia siis)

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi Marakus 01.07.2006.

1. Marakus

Marakus Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    10
    Aikoinaan tuon Elisan 256/256 mehupillin kanssa tuli tuommonen: Siemens SpeedStream 5100 ...nyt vaihdettiin sitten Telekarelian 2/1M kaistaan, ne joilla on kokemuksia kyseistä tuomionpäivän boxista ymmärtävätkin jo missä probleema piilee(muille: boxissa elisan asetukset, kaista telekarelian--> ihme kyllä; poxi saa yhteyden, mutta pätkii sitä ihan miten sattuu) :/

pitäs siis uutta boxia hankkia, toki tuo vanhakin hammasta purren kelpaisi jos joku vaan kehittelee menetelmän jolla tuon sekunda laatikon asetuksiin pääsee käsiksi

Siemens SpeedStream 5100:
    -tuohon voi liittää vaan yhden koneen
    -laitteesta kuuluu semmosta sirinää kun siinä on virrat päällä(haittaa nukkumista jos jättää tuon päälle)
    -_erittäin_ heppoista tekoa, ei tarvii olla kun minimaalista ukonilmaa jossain vinku intiassa asti, ja silti tuo sillipurkki sammuu vähän väliä(muut boxit kyllä kestää pienet jännitteen vaihtelut)
    -tosiaan, laitetteen säätöjä ei voi muuttaa(oon selaimen kautta kokeillu, ei onnistu, latasin jopa siemensin sivuilta softan, silläkään ei onnistu)
    -tokkopa tää edes toimii 2/1M kaistalla enää?
    -tästä ei todellakaan oo mitään hyvää sanottavaa!

---> uutta boxia siis kehiin :)

Vaatimukset uudelle boxille;
    -väh. 2 ethernet paikkaa
    -kestäis pienet jännitteen vaihtelut(asun kaupungin keskustassa, kone on päällä myös ukonilmalla, myös boxi saa luvan pysyä päällä sillon)
    -helppo säätää asetuksia
    -ei mikään timanttikoristeltu(eli ei yli 60e hintaista)
    -Dc++ sais toimia aktiivi tilassa mahd. helpolla(tähän asti ei oo tarvinnu kuin ip:n dc:n asetuksiin(ihan ennen ei tarvinnu edes sitä pistää))
    -tukee myös ADSL2/2+ tekniikoita(voi tulla tarpeeseen lähivuosina)

ehdotelkaa hyviä boxeja(miel. omien kokemuksien kera), itse olen ajatellut tätä boxia: ZyXEL Prestige 660H-61(http://www.verkosta.fi/product_info.php?products_id=9511&osCsid=4bdc88d393a6343c793d3785a84029ae) onko kellä kertoa kokemuksia tuosta(/ylipäätään ZyXEL:eistä)?
    ...toisaalta A-link:in boxeista oon kuullu vain hyvää(+omat kokemukset hyvät) :)

Ps. tästähän vois tulla semmonen DSL-boxi topic :) (haulla ei vastaavaa oo löytyny)
    KIITOS NIILLE JOTKA VIITTII VASTATA!

2.  
  3. pkaksp

pkaksp Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Zyxeleistä ei ole muuta kuin hyvää sanottavaa. Helppoja konffata ja varmatoimisia. Tosin tuo konffaaminen on helppoa lähes joka boksilla jos ymmärtää idean ja tietää mitä tekee.

Eli niin kuin tuo DC++ aktiiviksi saaminen helpolla, se on todellakin helppoa jos tietää mitä tekee. :)

btw. itsellä juurikin tuo mainitsemasi Zyxel

4. -Rex-

-Rex- Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Zyxel ja A-link ovat kyllä ne mistä käytännössä kannattaa valita kun edullisista modeemeista puhutaan (miksei myös kalliimmissa). Itselläni ollut yksi zykkeli ja ei käytännössä mitään valittamista, mutta vielä tyytyväisempi olen ollut A-linkin tuotteisiin. Eli suoraan en sano juuta enkä jaata, mutta suosittelen tosiaan valikoimaan A-linkin RR:ien ja Zyxelin Prestige sarjalaisten välillä, koska hyviä kokemuksia on molemmista myös täällä (ja monella kaverilla myös).

5. Marakus

Marakus Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    10
    juu... no tällä nykyisellä purkilla selviää vielä kohtalaisesti, maanantaina pitää käydä paikalliset atk-liikkeet tarkistamassa ja sitten mitä luultavammin tilaan kuitenkin itse netistä tuon mainitsemani zyxelin, tosin noita näyttää olevan ainakin kolmea eri mallia;
    -ZYXEL P660H-61 ADSL 2+ 4-PORT, SPI FW
    -ZYXEL P660H-61 ADSL 2+ 4-PORT, FW, 0/33
    -ZYXEL P660H-61 ADSL 2+ 4-PORT GW, 0/100

mitä eroja noissa nyt sitten on, ja mikä kannattaisi tilata? ...käsittääkseni tuossa yhdessä(alin listassa) ei ole jotain palomuuria, ja noiden kahden muun välistä eroa en ole ymmärtänyt :D

6. pkaksp

pkaksp Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Ylimmän otat jos vain saat, siinä on tuo SPI palomuuri mukana.

Jaa tämä sivu