Eilen tuli ostettua ensimmäinen älypuhelin, HTC Desire Z. Aikaisemmin olen tosiaan käyttänyt normi puhelimia ilman nettiä joten 3G:n käyttö on uskomattoman kallista. Eli nyt pitäisi mahdollisimman aikaisin saada uusi liittymä jossa olisi nopea 3G yhteys kiinteällä maksulla. Apua?
Saunalahdella on kattavin 3G verkko Elisan kanssa. Rajaton datapaketti maksaa Saunalahdella noin 13.90/kk ja 1 megan 9.99/k http://saunalahti.fi/mobiililaajakaista/nopsa.php
Mulla on DNA:n 1€ tarjousnetti joka on puolimeganen. Ainoa rajoitus on että 1Gt:n jälkeen etuoikeutrettu latailu loppuu eli käytännössä aivan kaameassa verkon ruuhkassa netin nopeus hidastuisi, mutta se on periaatteessa mahdotonta sillä käyttäjiä täytyisi olla sairaasti netissä samaan aikaan saman tukiaseman alueella. Toinen pointti on se että mulla on puhelimessa (Sattumalta Desire Z sekin) ohjelma nimeltään droidstats joka näyttää että parin viime kuukauden aikana olen ladannut netistä dataa puhelinverkkoyhteyden kautta noin 650Mt/kk ja olen todella kova netinkäyttäjä puhelimella. Niin ja dataa saa ladata rajoittamattomasti. Pelkkä nopeus vain voi mahdottomassa tilanteessa hidastua.