Uusi kovalevyä ostamassa!

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi Latvalailari 05.04.2018.

1. Latvalailari

Latvalailari Newbie

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Terve!

Ajattelin päivittää vähän tietokoneen kovalevyä kun tilaa niin vähän..
    Mutta tuli mieleen että mistäs mä siihen uuteen kovalevyyn ryövään virran? Vai onko AsRock Z68 Pro3 valmiina kuinka monta virtakaapelia? Vai pitääkö nekin ostaa erikseen? Ja sitten vielä sellaista että tuoko se kovalevyn tila määrä millää tavalla tietokoneeseen lisää tehoa/nopeutta?

2.  
  3. RatCon

RatCon Senior member

Kiitokset:
    574
    Pisteet:
    193
    Tehoa/nopeutta saat SSD levyllä, eli tälläsen näkösellä:
    https://www.systemastore.com/product_info.php?products_id=105100

Sit muuten vaan enemmän tilaa 1000 gigatavua (perinteinen, ei nopeuta mitenkään missään)
    https://www.systemastore.com/product_info.php?cPath=1_15_529&products_id=117489&product_name=SEAGATE+Desktop+Barracuda+7200+1TB+HDD+7200rpm+SATA+6Gb/s+NCQ+64MB+3.5inch&product_model=ST1000DM010

Tai tuplasti enemmän: (sama asia)
    https://www.systemastore.com/product_info.php?cPath=1_15_529&products_id=114357&product_name=SEAGATE+Desktop+Barracuda+7200+2TB+HDD+7200rpm+SATA+serial+ATA+6Gb/s+NCQ+64MB+cache+3.5inch+BLK&product_model=ST2000DM006

Toki voi olla samaan aikaan tavallisia ja SSD levyjä, monet suosii 1Tb Normikovo + 240Gt SSD

Toi SSD ei tuo peleihin nopeutta kuitenkaan, korkeintaan pelit pyörähtää käyntiin nopeemmin. Siksi sinne yleensä asennetaan windows ekana, koska windows SSD:llä hyötyy siitä kaikki eniten (kone käynnistyy muutamassa sekunnissa, kaikki ylimääränen "miettiminen" vähentyy).

Virtaa saat virtalähteestä, jokaisessa powerissa on ainakin kolme niitä. Ellei puhuta sit jostain pakettikoneesta tai halvimmista virtalähteistä... Ei kai sulla oo sellanen?

4. Latvalailari

Latvalailari Newbie

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Minulla on itse kasattu kone.. Eli ei aivan mikään halvin..

5. Pekkavaltteri

Pekkavaltteri Active member

Kiitokset:
    222
    Pisteet:
    53
    Laitapa huvikseen lista osista, mutta kaikista nykyaikaisista virtalähteistä löytyy sata-virtakaapeli, johon saa liitettyä yleensä 3 tai 4 laitetta (kovalevyt, dvd-asemat jne), montako sinulla on?
    Tarvitset myös SATA-datakaapelin, jolla kovalevy yhdistetään emolevyyn, siinä kulkee siis tiedonvirta.
    Suosittelen ehdottomasti ssd-levyä, en voisi kuvitellakaan käyttäväni konetta jossa moista ei ole, nyt kun siihen on tottunut.

6. Latvalailari

Latvalailari Newbie

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Okei, laitan huomenna osista ja joo kesällä muutenki oon isommin päivittämässä konettani niin silloin ssdn hommaan.

Jaa tämä sivu