Mihnkä tarkoitukseen kone tulee.Yleiskäyttöön,pelaamiseen,opiskeluun. Mikä on budjetti.Näytön koko. Uudet ja käytetyt tietokoneet - kannettavatietokone.fi
kone tulee kevyttä pelausta varten ja suoratoistojen katsomista varten ja sosiaalisen median alustojen käyttöä varten mutta ennen kaikkea kevyeen pelaukseen että pitää pystyä pelaan kevyitä pelejä ja suoratoistojen tulee toimia koneella pätkimättä niin mulla on edunvalvoja ainakin toistaiseksi asettanut netti ostosten päivä rajaksi 500 euroa niin koneen tulisi maksaa 480 euroa jotta pystyy maksaan postikulut kotiin toimitus mutta tärkeintä on pystyä katsoon suoratoistoja ja käyttään sosiaalisen median palveluja niin hinta saisi olla 450-475 euroa ja koneen tulisi kestää 2-3 vuotta ilman että hajoaa heti kättelyssä
Valitettavasti näyttää siltä, että vaatimukset täyttävää kannettavaa ei tuohon hintaan löydy, ainakaan uutena. Katselin Powerin synttäritarjouksia ja halvimpien pelikelpoisten kannettavien hinnat alkavat noin 700 eurosta: HP Victus 15 15-fa2821no 15,6" pelikannettava, musta - Power.fi Lenovo LOQ 15ARP10E (R7/RTX 3050) 15,6" kannettava tietokone - Power.fi Muuta kuin pelikannettavaa hakevasta tuo voi ensi silmäyksellä näyttää edulliselta läppäriltä yleiskäyttöön, vaikka vanhahtava kokoonpano onkin, mutta tarkemmin katsoen siinä on koko sarjan huonoin näyttöpaneeli. Ei siksi suositeltava, vaikka edullinen onkin: Lenovo IdeaPad Slim 3 15AMN8 (R5/16/512 Gt) 15,6" kannettava tietokone, Arctic grey - Power.fi Alle 500 euron hintaluokassa on ollut parempiakin tarjouksia multimediakäyttöön, mutta ei nyt osunut kohdalle.
Löytyiskös Gigantin tarjouksista jotakin. Tietotekniikka - parhaat tarjoukset - Gigantti Sitten käytettyjen koneiden kauppoihin. Niissäkin on hinnat muutamasta satasesta ylöspäin,koneesta riippuen.
mulla on nyt rahaa 534 euroa mutta en voi ostaa uutta konetta kun menee rahaa muuhun mutta mulla on käytössä hoitokotissa pöytätietokone joka pyörittää pelejä ja lisäksi mulla on se aivan esinmäinen nintento swich käsikonsoli ja lisäksi mulla on se eka ps5 konsoli niin miten mun tietokone kun se on ostettu vuoden 2021 joulukuussa ja maksoi 1799 ja on acer predator orion 3000 sarjan tietokone eli PO-630 sarjan tietokone ja PO-630 on se malli mutta tietokone on acer predator orion 3000 sarjan tietokone ja maksoi jouluna vuodena 2021 1799 ja on merkkimikro niin onko se tosi mitä sanotaan että osista koottu tietokone on paljon parempi kuin merkkimikrot kun munkin kone on merkkimikro ja onko sama asia myös kannettavissa tietokoneissa mikä on merkkimikrossa pöytäkoneissa että osista koottu kone on aina parempi
niin onko niin että osista koottu kone on aina merkkimikroa parempi että on nopeampi ja toimii hiljaisemmin ja paremmin ja on tehokkaampi kuin merkkimikro kun mulla on joulukuun12 päivä ostettu merkkimikro oli joululahja niin on acer predator orion 3000 sarjan tietokone niin jos nyt ostaisin tänä vuona vaikka 800 euron kannettavan tietokoneen niin voisiko se voittaa mun pöytä koneen vai onko niin että mun pöytäkone voittaa jopa kalliin kannettavan
Kannettavaa ei yleensä voi koota itse valituista osista, vaan haluttu kokoonpano ostetaan valmiina. Poikkeuksen tekee moduulirakenteinen Framework-kannettava, jonka moduulit voi itse valita, ja jota ei mitenkään voi pitää halpana. Sen sijaan pöytäkoneen voi asiantuntevasti komponentteja valitsemalla ja itse kokoamalla rakentaa niin, että siitä tulee parempi kokonaisuus kuin suunnilleen samanhintainen merkkikone. Pöytäkone on myös ainakin pääsääntöisesti selvästi tehokkaampi kuin samanhintainen tai kalliimpikin kannettava. On jokseenkin varmaa, että mainitsemasi n. 5 vuotta vanha pöytäkoneesi on selvästi tehokkaampi pelikone kuin uusi 800 euron kannettava olisi. Tuplasti kalliimpaan pelikannettavaan verrattuna tilanne saattaisi olla toinen.
Jos vain se acer toimii, niin tällä hetkellä ei oo kovin hyvä ostaa uutta konetta kun tekoälyjutut nostaa hintoja. Mieluummin vaikka säästää aikansa. Siksikin hyvä jos aikoo kannettavan ostaa, niin ei sitten tarvitse tehdä ihan älytöntä määrää kompromisseja joita halvemmissa kannettavissa joutuu tekeen ja paljon.