Olen siis ostamassa uutta konetta. Sitä ei ole tarkoitettu kovaan pelaamiseen (pelaan yleensä vain The Sims 2:sta), mutta Pinnacle Studio 11:n AVCHD editoinnin pitäisi siinä toimia. Tiedän että Pinnacle Studio on videoneditointiohjelmana ihan sanonko mistä, mutta sen kanssa nyt olen jumissa ja olisi kiva saada se toimimaan (nykyisessä koneessani se ei siis toimi kunnolla, mikä ei kylläkään ole ainoa syy uuden koneen ostamiselle). Olen katsellut HP:n malleja m9151 ja m9180. Kumpi näistä on parempi? m9151ssä on ilmeisesti HD-DVD asema jolla ei siis tekisi mitään, mutta m9180 taas maksaa hiukan enemmän. Kumman prosessori on parempi? Saa tietenkin myös ehdottaa muita vaihtoehtoja. Yksi tärkeä asia on vielä se, että koneen täytyy olla melko hiljainen sillä sitä tullaan käyttämään myös DVD-soittimena.
Ei kannata ostaa mitään pakettikoneita. Ylihintaisia, osat ovat huonoja ja rampautettuja jne. Kannattaa tilata kone vaikka jimm's pc storesta koottuna niin saat paljon tehokkaammat osat. Mikä on budjetti? E: Jos budjetti on tuo tonni niin tämmöinen paketti hakkaa nuo pakettikoneet 10-0 ja sen saa jimmssistä 870e+50e kokoaminen(+käyttis). Tuo sonata 3 kotelo on aika hiljainen kunhan muistaa pitää takatuulettimen asennon low:illa. Jos rahaa löytyy hieman enemmän niin kotelon voi vaihtaa antec p182 koteloon ja corsairin hx520 virtalähteeseen niin kone hiljenee huomattavasti.
Ongelma on vaan se, että en oikein vielä ymmärrä noiden koneen eri osien päälle... Miten esim. tuollainen paketti eroaa noista HP:n koneista? Eli siis mitkä osat siinä ovat parempia ja kuinka paljon ne eroavat toisistaan? Ja budjettini on semmoinen 1000-1300 euroa korkeintaan.
Vastezin koneessa on suunnileen kaikki parempaa Ainakin mitä näistä ymmärrän. Prossu, näyttis (ainakin 8600GT:tä parempi mutten 8800GT:stä tiiä) ja muista osistakin uskon että on parempia, kun on Vatezin kokoama. No, yleensä jos kokoat koneen, niin tulee halvemmaksi, koska kaupan tekemät paketit (ainakin jossain, en tiiä tosta kaupasta), ovat aivan ylihinnoiteltuja. Uskon että ton HP Pavilio M9151:sen tyylisen koneen saat itse kokoamalla 100€ halvemmalla. Tässä ois paketti joka ois aika lähellä tuota Pavilonia, ja hinta on 850+50€ kasaus. Tossa ko'otussa paketissa on paljon parempi näytönohjain ja uskon et emolevykin on parempi. Tässä ois parikymppii kalliimpi kuin toi aikasempi jota ehotin, mutta varmaankin tehokkaampi kone. Tommosta suosittelen, mutten ite tommosta ostanu kun ei ollut rahaa. Tossa noi koneet joita itse ehdottelisin ja noilla kyllä pelaa ja tekee paljonki vielä kauan aikaa, ja osien päivittely on sitten myöhemminkin helpompaa kun kone on itse ko'ottu. Vatezin pakettikin on huippu et senkin voit ostaa. Jotakin noista kolmesta siis suosittelen lämpimästi.
Tuo Empumpun kalliimpi pakettikin on ihan hyvä, mutta tuo 1gt kampa pois ja tilalle 2x2gt niin ne saa dual channeliin.
Noh, siinä on 32 bittinen käyttis et aika turhaa... Ja 64 bittisellä ei ainakaan vielä toimi täysin kaikki ohjelmat, kuten F-Secure sun muut.
No kyllä minä ainakin otin varmuuden vuoksi 4Gt koska hintaero on mitätön ja saan sitten kuitenkin muistit Dual Channeliin ja 3326Gt näkymään Windowsille, eli 11% enemmän kuitenkin vaikka Dual Channelin vaikutus jää hieman epäselväksi minulle...