Elikkäs uutta konetta olisin hankkimassa pelaamiseen. Budjetti ois ~800 euroo koneeseen mut tarvisin kans uuden näytön. Tämmöstä oon ajatellu (en tiiä vielä näytöstä): Intel Core 2 Duo E8500 Ati Radeon HD4870 512 MB P5Q Pro 2x 2 GB DDR2 RAM Antec Sonata III Silent ATX-kotelo (500W) OCZ Vendetta 2 (jos tarvitsee) Western Digital 640 GB, Caviar SE Optiarc DVD+/-R/RW AD-7203A Hinnaks tulis aikalailla se 800 € Eli sanookaas miinuksia tästä kokoonpanosta ja että minkälaisii pelei millä grafiikoil pystyy pelaa. Ja myös näyttöehdotuksia (~250€)
Ihan hyvältä vaikuttaa. Prossucooleria et tarvitse, jos et aio kellottaa prossua. Näytöksi ota Eizo S2201WSE, koska se on todella hyvä ja laadukas pelikäytössä, vaikka meneekin vähän yli tuon 250 euron. Se on kuitenkin ehkä paras näyttö omassa hintaluokassaan.
Entäs riittääkö ton kotelon virtalähde? Ja en ole varma että onko siinä paikkaa kahdelle kovalevylle? Taikun en jaksaisi asentaa kaikkia ohjelmia uusiksi.
Jeps elikkä melkeen identtinen paketti on mulla myös kiikarissa pienin muutoksin. Eli näytönohjain tulee olemaan HD4850 jätän kovon ja optisen aseman ostamatta ku no löytyy jo ennestään. Tulee silti pari kysymystä liityen tähän kokoonpanoon: riittääkö mun nykyinen poweri joka on teholtaan 450W ja jos myöhemmin haluan peli tehoo lisää ja ostan toisen näyttiksen tohon niin tarviiko sen olla saman merkkinen.
Tuota Sonatan koteloa en laittaisi noin kuumalle näyttikselle koska kotelossa on käytännössä vain yks 12 cm coolerin paikka (toinen paikka aivan turha,koska on keskellä kotelon sisällä kovojen edessä) joka ei riitä kotelotuuletukseen, ennemmin Nexus Clodius tai Antec Three Hundred ja esim OcZ StealthXstream 600W joka antaa 4 x 18 amp 12V linjaan ja on näin ollen tuplasti tehokkaampi kuin karvaperse Antec power.....
Juu saatan hankkia paremman virtalähteen.. Mut sitten aattelin et pitäskö hankkii se Vista? Onko siinä paljon bugeja? Pyörittääkö pelejä? Sit onks kellää kokemusta tosta PCMover:ista?
Vista pyörittää nykyään pelejä yhtä nopeasti ku XP, niin eipä kai siinä oo mitään syytä miksei hankkis. En mä ainakaan mitään bugeja oo huomannu ku 7kk oon käyttäny.
Mikä kotelo sit olis suht laadukas -100 €? Ja onks virtalähtees tehoi tarpeeks? Ja mitä mieltä ootte näytöstä?
Kopaksi Cooler Master CM 690 ja näytöksi Eizo FlexScan S2201WSE, niin hyvä tulee. Jostain syystä Jimmy kusettaa Eizon mustasta mallista yli kympin enemmän.
Paketissa on tray-prosessori, joten tuosta puuttuu prossujäähy. Ja sehän on vähintään Xigmatek HDT-S963/OCZ Vendetta, mieluummin HDT-S1283/Vendetta 2.
aika törkeän hinnan maksat tuosta Corsair VX550 powerista. Ja kuten todettu nämä VX550, TX750 ja HX1000 ovat CWT:n tuotantoa, ja täten laatu ei ole yhtä hyvää muiden Corsairien kanssa.
http://www.mgcomp.fi/catalog/product_info.php?cPath=26&products_id=422 Optioilla tulis tuo kone tulis maksamaan 907,- ja poweri parempi tehoiltaan..... Prosessori: INTEL CORE 2 E8500 3,16 GHZ 1333/6M S775 cooler: OCZ Vendetta 2 Emolevy: Gigabyte GA-EP45-DS3 (crossfire) Keskusmuisti: 4096Mb DDRII 800 MHz Grafiikka: Radeon HD 4870 512mb Kiintolevy: 500Gb 7200rpm SATA2 16mb Kotelo: Nexus Clodius silent + OCZ STEALTHXSTREAM 600W (12V= 72 A) 2 x 12cm fan silent, controlled ( + 2 varalla) Optinen asema: LiteOn/Samsung 22X DVD+-RW DL Sata Näppäimistö+ hiiri optinen