Entinen kone sitten simahti lopullisesti. Ja nyt pitäisi uusi kone saada. Mutta en edes tiedä ostanko jonkun valmiin vai alanko itse kokoamaan (suomeksi=pyydänkö jonkun miettimään minulle osat, koska en itse ymmärrä niistä yhtään mitään). Ja että mistä kone kannattaa hommata. Mustasta Pörssistä ostin edellisen koneen ja olin siihen niin pettynyt että päätin purkaa vihani kyseiseen kauppaan, enkä tule sieltä ostamaan enää koskaan mitään. Vaatimuksia uudelle koneelle on että voin kirjoittaa koulutehtäviä sillä, mesettää/ircata ja pelata the sims 2 ( ). Osaisiko joku auttaa minua pääsemään alkuun uuden koneen metsästyksessä.
Moi. Kanntattaa valita osat itse ja kasauttaa kaupassa! tilaamalla saa koneen paremmalla hinta/laatu suhteella kuin joku HP/fujitsu on Joten kerroppa budjetti ja tarvitsetko mukaan käyttiksen, näytön + muut lisä laitteet, vai riittääkö keskusyksikkö ilman mitään ohjelmia/muita?
Minulle jäi toimiva näyttö, hiiri, näppikset ja kaijuttimet. Eli niitä ei tarvitse uusia ainakaan vielä. Mutta itse kone sisältöineen pitäisi ostaa. Mites kasatun koneen ohjelmat, pitääkö ne itse asentaa vai onko mahdollista että liike asentaa? Minä nimittäin en ymmärrä niistäkään yhtään mitään enkä tiedä mitä ohjelmia pitäisi olla ja miten ne hommataan.
Näin naisen logiikalla ajateltuna en tarvitse niin mahdotoman hyvää konetta ja luulisin että alle tonnin maksava kone piisaisi. Mutta en kyllä ole aivan täysin perillä tietokoneiden hinnoista. Ja käyttiksen tarvitsen. Selailin valmiita konepaketteja netissä ja kaikissa tuntui olevan vista. Itselleni on jäänyt mielikuva että se olisi aivan p**** ja ehdottomasti XP sen olla pitää. Mutta voin tietysti olla väärässä. XP:hen olen ollut tyytyväinen tähän asti enkä paremmasta/huonommasta tiedä.
Jos tarkoituksenasi on pelata the Sims 2, mutta ei sen uudempia pelejä, käyttöösi riittää aivan peruskone, joka ei maksa lähellekään tuhatta euroa. Tuhannella eurolla saa jo sellaisen tehokoneen että uudemmatkin pelit pyörivät loistavasti. Sinulta kerran löytyy oheislaitteet, niin varmaankin järkevää on ostaa pelkkä keskusyksikkö joka kasautetaan asiantuntevassa liikkeessä (myös ohjelmistot voidaan asentaa liikkeessä valmiiksi, yleensä tosin erikseen sovittaessa ja lisämaksusta). Tosin myös aivan päivittäistavarakaupoissa myytävistä koneista voisi löytyä sopiva sinulle. Windowsin Vista- käyttöjärjestelmät ovat alkaneet vallata markkinoita XP:ltä, mutta on lähinnä makuasia kumman haluaa koneeseensa. XP: kanssa on toistaiseksi helpompi saada laitteet toimimaan, koska Vistan ajurituki on vielä heikkoa. Tosin jos käyttösi on lähinnä tekstinkäsittelyä ja kevyttä pelaamista (Sims 2), ajurit ovat kunnossa myös Vistan kanssa. Voisin katsella jonkin esimerkkikoneen, mutta olipa se minkälainen tahansa, ei pelkkään keskusyksikköön kannata tonnia tuhrata.
Selviät erinomaisesti 400-500 eurolla. En tiedä millainen kone sinulla aikaisemmin oli mutta CD/DVD soitimmen voit käyttää varmaan uuteen koneeseen (säästöä 30 euroa). Tässä vähän hintoja (ulkomuistista eli voi olla hieman heittoa) - Emolevy 80 euroa (integroituna näytönohjain, äänikortti, verkkokortti...) - Prosessori 100 euroa (boxed eli tuuletin mukana) - Kovalevy 80 euroa - Kotelo + poweri 60 euroa - Muisti 1-2 gigaa (maksaisiko 1 giga 40 euroa???) - DVD-asema 30 euroa - Windows 90 euroa - Koneen kasaaminen ja windowsin asentaminen 60 euroa. Voin tietenkin osiakin suositella jos haluat mutta varmaan liikkeessäkin osaavat. Emolevyksi voin suositella Asus M2N-VM DH (siinä esim. wlan-integroituna) ja itse olen ollut todella tyytyväinen.
Edellisen koneeni levyasemat eivät toimineet enää viimeisen kuukauden aikana. Markkinoille on vissiin tulossa piakkoin The sims 3 ja olisi mukava jos sekin vielä pyörisi lisäosineen koneessa. Itse olen huomannut kaverin koneessa että perus the sims 2 pyörii moitteettomasti, mutta uusimmat lisäosat takkuavat. Olisiko niillä suuremmat vaatimukset. Pitäisi varmaan katsoa netistä niiden vaatimustaso ja mennä kauppaan niiden kanssa kyselemään myyjiltä. Koneen ostopaikkakin on vielä auki. Omasta kotikaupungistani en osta koska täällä on vain musta pörssi ja expertti. Seuraavaksi lähin on Veljekset Keskinen, johon en luota. Vaihtoehdoiksi jää netti, Seinäjoen ja Tampereen liikkeet. Mistä olisi paras hankkia?
Sims 2:n cd-versio ei sitten muuten toimi vistassa, ainakaan muistaakseni. Mutta jos on sims 2 dvd:llä, on kaikki varmasti hyvin. Itselle aiankin jäi muistikuva ettei se cd-versio olisi toiminut. Mutta se on aivan totta, että nuo markettien valmismikrot ovat täyttä ryöstöä. Niin, ja 1gb muistia verkkokauppa.comissa 19.90€. Itse olen lähes kaikki tietokoneen osani tilannut verkkokauppa.comista, siellä on yleensä HALPAA isolla H:lla muihin paikkoihin verrattuna, toimituskin pelaa ihan hyvin. Tietty lähellä olevat atk-putiikit ovat vallan mainio paikka ostaa, tosin olen kuullut että naispuolisia asiakkaita ei palvella yhtä hyvin kuin miehiä kaikissa kaupoissa.
Musta Pörssi ainakin käytti tietämättömyyttäni hyväksi ja myi minulle aivan surkean pakettikoneen , joka kuitenkin maksoi melkein 1000 €. Kamalasti kehuivat ja suosittelivat juuri tätä pakettia. Kone lähti tehtaalle korjaukseen viikon päästä ostosta ja kuukauden päästä uudestaan kun kone oli tullut kotiin ensimmäisen korjauksen jälkeen. Suunnilleen samaa rataa meni kumpainenkin käyttövuosi ja nyt kone pimeni lopullisesti.
NetAnttilan kone, 499,00€ MKK Toimistotarvikkeen kone, 366,18€ Verkkokaupan konepaketti, 545€ Tässä pikaisesti tutkailtuna muutama ehdokas. Tuo verkkokaupan paketti on suht` hinnakas, koska näin joulun alla monet rakentelevat koneita ja komponentit ovat vähissä, ja yleensä ne hieman arvokkaammat osat jäävät hyllyyn, joten joulun mentyä voisi saada paljonkin halvemman paketin kasattua osista. Mutta asennuspalvelu Verkkokauppa.comissa on melko kallis, yli 100€. Muitakin verkkokauppoja on toki olemassa. Ja nuo toiset koneet ovat toki vain esimerkkejä, mutta suurinpiirtein tuota hintaluokkaa olisi järkevä kone sinun käyttöösi. Suosittelen paikallisten maitokauppojen kiertelyä ja valmiiden konepakettien tutkailua.
Periaatteessa olen ollut minäkin samaa mieltä, mutta tarkemmin tutkailtua useampiakin paketteja, on alkanut tuntumaan että ei niissä nyt niin paljoa olekaan sitä ylimääräistä. Poikkeus vahvistaa säännön, mutta jos pakettien sisälmyksiä tutkii ihan vakavasti, niin minun mielestäni ainakin ihan taviksille monet paketit ovat yllättävän sopivia hintaansa nähden. Moni peruskäyttäjä ei huomaa eroa itse kasatun ja valmiina pakettina ostetun koneen välillä. (Itsellänikin oli joskus aikoinaan pakettikone... *muistelee wanhoja hyviä aikoja...*)
Jos nyt sitten aletaan kallistumaan siihen valmiskoneeseen, niin mikä merkki? Entinen koneeni on Fujitsu Siemens ja kuten olen kertonut, kone oli suuri pettymys. Onko HP tai Acer parempi?
Itse en suosittele mitään noista. Valmiiksi kootun, suht. hyvän koneen saa esim. jimms pc-storesta. Tässäpä pari vaihtoehtoa: Tässä ei ole maailman paras näytönojain, mutta muuten oikein hyvä paketti Muuten hyvä kone, muistia voisi olla enemmän. Hintaakin tosin on jo vähän. Perushyvä kone, joka on hyvin päivitettävissä Näihin koneisiinhan voi sitten tehdä muutoksia melkein oman mielen mukaan.
Merkillä ei juuri ole oikeastaan väliä, koska jokaisella valmistajalla on lukematon määrä eri malleja. Jokaiselta valmistajalta löytyy todennäköisesti lähes vastaava malli toisen valmistajan mikroon verrattuna, mutta hinnassa on tietenkin eroja. Merkkiä ei juuri kannata katsoa, vaan sitä mitä kone pitää sisällään.
Osta/tilaa vaikka tällainen: http://www.gigantti.fi/is-bin/INTER...r3&CatalogCategoryID=WdjD4QFHpM0AAAEOW1g03xil Uskoisin että tuo olisi sopiva tähän tarkoitukseen.
^Kaverille näytin ehdotustasi ja hän sanoi että näytönohjain ei riitä. Ja Vistaa en ota. Joten olisiko ehdotuksia parempaan näytönohjaimeen? Suostuvatkhan vaan kun pyydän tuon eri näytönohjaimella ja käyttöjärjestelmällä. Kuitenkin tulee liikkeeseen nuo koneet varmaan valmiina pakettina.
ensinnäkin nyky pakettikoneet on melkein aina vistalla ja näytön ohjain minkä tarvitset on 8500gt joka riittää sims 2 erinomaisesti ja luultavimmin sims 3 yhtä hyvin
^Olen huomannut tämän Vista jutun. Ja se ainut The sims 2 minkä mulla on aitona on cd-versio ja täällä joku sanoi ettei toimi vistan kanssa se.
Nykyisin pakettikoneita on todella vaikeata löytää ilman vistaa, mutta ratkaisu on jimms: http://www.jimmspc-store.fi/tuote/JIMM-A64-BG?classid=10 Tuossa olisi hyvällä näytönohjaimella, joka riittää takuuvarmana Sims 2:selle ja kolmoselle. Tuo on juuri jimmssin "pakettikone", joka on hyvälaatuinen. Koneessa ei ole käyttöjärjestelmää valmiiksi asennettuna, joten saat asentaa siihen ihan minkä tahansa käyttiksen, eli juuri sen XP:n minkä toivoitkin. Käyttöjärjestelmän saat vaikka juuri tuolta jimmssistä ostettua.