Juuh, eli uutta konetta pitäisi saada nykyisen tilalle. 110gt löytyy nykyisestä levytilaa, 256mt ram-muistia ja 1,5ghz. Eli budjetti olis 600-700e. Sillä toki pitäs löytyä mahdollisimman paras ja tehokas kone. Litteä näyttö pitää olla myös. Joko valmiina pakettina tai sitten tarvitsen apua eri osien etsimiseen jos kone "kootaan" tällä tavalla. Toki en itse osaa konetta kotona sitten siitä eteenpäin koota, joten kaupan olisi se tehtävä. Olen katsonut ainakin tällästä pakettia hintaan 700e: Acer Aspire M3100 + 22" LCD Näyttö (Acer X222W) AMD Athlon 64 2,6GHz 4000+ 3gt DDR2-muisti (3x 1024mt) 320Gt kiintolevy (7200 kierrosta/min) ATI Radeon HD 2400 PRO - näytönohjain 256mt omaa näyttömuistia, Directx10 Realtek ALC888 - 7.1 äänijärjestelmä DVD+R/+RW - asema 18-in-1-muistikortinlukija Siinä muutamia tietoja, mukaan näköjään tulis nääkin esim: Windows Vista Home Premium Norton Internet Security 2007 Trial Muistaakseni Norton ei tainnut olla parhaita mahdollisia viruksentorjunta ohjelmia, vai? F-Securea esimerkiksi en halua, joten olisiko tuo sitten kevyempi ohjelma. Kuitenkin vain Trial-versio joten paskaakos tuolla tekee sikäli. Mutta miltä vaikuttaa? Jotain tollasta hakisin, missä sit mukana joku hyvä viruksentorjuntaohjelma toki.
No onhan tuo peruskäyttöön ihan riittävä, muttei nykymittapuulla mitenkään tehokas. Tuolla budjetilla ei tehokasta konetta saa, jos budjetti sisältää näytön. Sanoisin että tuo 600-700 euroa, plus näyttö siihen päälle (200-300 euroa) niin sillä saa jo ihan asiallisen pelin. Tolla nortonin trialilla ei paljoa paskaakaan tee, kun se ei kuitenkaan ole voimassa kuin muutaman kuukauden. Itsellä on tällä hetkellä käytössä ilmainen Aviran Antivir ja kyllä se riittää täysin.
Ok, itse en kuitenkaan ole ainakaan vuoteen nyt mitään PC-pelejä kamalasti pelannut koneella, ehkä juuri ja juuri joku GTA San Andreas menee. Joten mitään pelikonetta en hae, vaan sellaista joka jaksaa vähän raskaammatkin ohjelmat pyörittää nopeammin. Mutta eiköhän tuo Acer saattaisi siinäkin tapauksessa olla ihan kelvollinen minun käyttötarkoitukseen. Ja onhan tuo monta kertaa parempi kuin nykyinen, jo rouskua lähestyvä koneeni.
Prossuksi AMD:n sijasta mielummin joku Intelin vastaava, E8200 / E8400. Pesevät nykyään AMD:t mennentullen.
No ei kai sitä tuohon pakettiin voi muuttaa? Vai löytyykö noita muka eri prossuilla. Menis liian vaikeaks jos joutuu jotain itse säätämään. :S
No ei voi muuttaa, mutta ei iso vaiva olisi, jos marssisit johonkin ATK-liikkeeseen ja sanot, että budjetti on 600-700 euroa ja haluat Core2Duo-pohjaisen koneen ja näytön. Saattaa tehdä tiukkaa nuo E8xxx-sarjalaiset, mutta esim. E4xxx-sarjalaiset maksaa paljon vähemmän ja vääntöä löytyy silti ihan tarpeeksi.
No tuli tossa mieleen että voisiko joku koota tohon 600-700e budjettiin sopivan saman tyylisen koneen osat eli paketin minulle, ja nettikaupan pitäisi olla sellainen, mikä kokoaa koneen jo kaupassa jos ostaja niin haluaa. Eli siis mahdollisimman hyvä paketti toki, kiitos jo etukäteen jos joku jaksaa vaivautua.
Mistäs nettikaupasta tuo kuva on? vaikuttaa hyvältä. Saisko samalla linkin ostoskoriin niin ei tartte ettiä noita.
1. Taitaa puuttua käyttöjärjestelmä. Jos Vistan otat niin se lisää joku 100e 2. Miksi 3 kpl 1Gb muistia eikä 2kpl 2Gb? Ei tarvitse myöhemmin päivittää. >>>2 Gt, 800 MHz DDR2 27 € 61 € 307 € >>>1 Gt, 800 MHz DDR2 15 € 36 € 209 €