Eli uutta konetta tilailen, koneella saatan pelata jotain uusia pelejä joten tehoa siis tarvitaan. Kone tulee olemaan auki 24/7. Tälläistä olen suunnitellut, tosin hieman yli budjetin on. Nämä siis Jimmssistä. Tiedän että jimmssissä tilaus kestää yleensä kauan mutta pääasia on että tulee halvalla, Saksasta en lähde tilailemaan. -Kokoamisen hoidan itse. EDIT: Selvennystä, parantelua ja tietojen lisäilyä...
muista että sulla pitää olla vistan 64bit versio että näät kaikki 4gb rammia: http://www.microsoft.com/finland/windows/products/windowsvista/editions/64bit.mspx
tuossa näytössä on varmaan tosi pieni maksimiresso, se on raivostuttavaa kun ei mahdu työpöydällä tekemään mitään ja pelit näyttää huonolta, vaikka resurssit riitäisi korkeampiin ressoihin, itse en tuosta DVI-asiasta olisi niin huolissani kuin näytöstä muuten. Jos hankit laajakuvanäytön (mikä mahdollisesti kannattaisi) niin vähintään 20" olisi hyvä olla, normaalille 4:3 näytölle riittää minusta hyvin 19". Minun kakkoskoneen BenQ:n näyttö on kuvaltaan erinomainen, mutta pitää kamalaa meteliä, Samsungin syncmasterit taas on vissiin yleisesti pidetty parhaina. Eizot on kai ihan huippuja sitten, mutta mitä minä katsoin, niin hinnat hirvittivät kyllä. Parempaan näyttöön saisit puristettua lisää rahaa jos ostaisit koteloksi Coolermasterin elite 334:n ~35e, joka on varmaankin kyllä parempi kuin sonata ja virtalähteeksi sitten Chieftecin vaikkapa 450W PSU, myös ~35e. Bonuksena se, että jos joskus menet asseblyille tai isommille laneille, niin kotelosi ei näytä ihan samalta kuin 60:llä prosentilla porukasta . e8400 ajaa myös täysin saman asian kuin e8500, mutta jos kellottamisessa kiinostaa hyödyn lisäksi myös mahdollisimman kova revitys, niin ero noiden prossujen hinnassa ei vissiin nykyään ole iso
Enkö sanonut että käyttis löytyy... ---------------- Joo tietenkin, en tullut itse huomanneeksi, mikä olis teidän mielestänne hyvä, ei ole väliä jos pitää ääntä. ----------------- Täysin samaa mieltä kotelosta joten tehdäänpä päivitystä tilauslistaan. Joo hintaero oli ~20€ ja pikkasen olen kyllä meinannut kellotella sitä. Eli jätetään e8500.
kun edullisesti ilmeisesti pitäisi saada, niin tämä olisi mielestäni tosi hyvä idea: http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/160343 kylläkin vielä VGA-liitännällä, en itse oikein usko tuon DVI:n tuovan oikeasti mitään hurjaa muutosta, epäilemättä ero on kuitenkin helposti silmällä havaittavissa. Itsellä ei ole koskaan ollut DVI-näyttöä ja hyvin on pärjätty
Lisätään tämä, näyttää kyllä todella hyvältä hintaansa nähden. Kiitos ehdotuksesta. Ehdotuksia saa edelleen laittaa. Riittääkö 420W poweriksi.