Olen todella vähän tietokoneen kanssa hääräillyt ja nyt pitäisi uutta saada. Koneella en pelaa vaan nettiä ja joitakin ohjelmia käyttelen.. Kaveri ajatteli tällaista... prosessori Intel core 2 duo E6750 Emo p5k-v, ig33, s775 kotelo antec sonata 3 3 x 1024 muistia kovo 500gb samsung samsung polttava sh-s203n geforce 8600gt näytönohjain Näyttöä, näppistä tai muuta en tarvii ja budjetti 600-750€. Miltä vaikuttaa, toimiiko yhdessä ja mitä vaihtaisitte??? Kiitokset jo etukäteen.
tommoseen peruskäyttöön ottasin AMD 5600+ (koska jos et oo paljo koneella, ni et varmaa kellota, ni AMD on ehkä fiksuin vaihtoehto), tai jos intelin ottasin ni en varmaan noin tehokasta (ehkä e4500 kävis hyvin, myös e8xxx-sarjan prossut on tehokkaita, ne on suhteessa halvempia kun toi e6750). Mä en tiedä kauheesti AMD emoista, koska mulla ei oikeen ittellä oo ollu AMDin prossuja, mutta jos tänne joku AMD-ihminen saatas vähä kertoilee. Tosiaan jos inteliin päädyt niin Abitin IP35.
Kiitokset vastauksista. Käyttö ei tosiaan liikaa koneelta vaadi ja noi kellotus jutut voi tosiaan minun kohdalla unohtaa... Jos teillä on jotain hyviä kokoonpano ehdotuksia niin otan mielelläni vastaan, vaikka niitä kyllä näistä vieti ketjuista varmasti löytää kun katselee...
Nettikäyttöön ei missään nimessä E6750 tai E8x00 prossuja. Liikaa tehoa lojumassa nurkissa. E4xxx sarja on aivan pätevä tuohon hommaan, etkä käytännössä huomaa eroa missään. Näyttikseksi käy 8400gs ihan hyvin. Itse pelaan mm. Wowia 1440x900 resolla ja melkein täysillä laatu asetuksilla kyseisellä näyttiksellä. Saat passiivisen näyttiksen joka maksaa n 30e eikä nyi missään kohdissa. Muistiakin on liikaa 2 gb riittää loistavasti. Emoksi änkäset Abit:in IP-35e mallisen, niin ei tule sieltäkään mitään yllättäviä ongelmia. EDIT: vähän korjailin
netti käytössä ei varmaankaan tarvita dual core prossua mutta jos sellasen haluaa niin Intelin E4xxx tai E2xxx riittää hyvin... toi 8400gs on ihan hyvä mutta myös jokin nvidian 7xxx riittää hyvin nettikäyttöön.