Uusi kone kahdella 1920x1200 näytöllä, Sli emo, 9600GT

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi muubel 14.03.2008.

1. muubel

muubel Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Elikkäs tarkoituksena on päästä ainaisesta tilan ahtaudesta kahdella 1920x1200 resoluutioisella näytöllä. Kysymys kuuluukin, että mikä on paras tapa toteuttaa tämä? Mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin yhden kortin max. ominaisresoluutio ei riitä millään tämän pyörittämiseen?

Primäärinen käyttötarkoitus on suunnittelytyö, mutta kyllä sitä voisi pelaillakkin. Jos kerran yksi näyttis (GeForce 9600) ei pysty pyörittää kahta näyttöä niin ainakin voisi testien puolesta olettaa että 1920x1200 yhdellä näytöllä voisi sitten pelailla ja tehot riittäisivät?

Emolevy onkin suurin kysymys merkki. toisin sanoen olen aivan hukassa kaikkien erillaisen piirisarjojen keskellä. Emossa pitäisi kuitenkin olla tuki näyttiksen vaatimalle pci-e 2.0 sekä tuli 45nm prosessorille.

tälläistä olen kaavaillut:

-Intel Core 2 Duo E8400
    -2-4gt muistia
    -1-2kpl Geforce 9600GT
    -Antec Sonata III
    -sata2 kovo

Budjetti käsittää pelkän koneen ilman ohjelmistoja ja oheislaitteita ja se on noin 1000€ riippuen toki näyttiksen määrästä.

Kiitos jo etukäteen!

2.  
  3. Vatez

Vatez Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Emoksi vaikka asus p5k jos nuo kaksi näytönohjainta aijot ottaa. Muuten abit ip35. IP35 bios pitää päivittää ennen kuin 45nm prosessoreista saa kaiken irti. Biossin päivittäminen ei ole mitään hankalaa. Uusi bios vaan ladataan koneelle ja asennetaa. Muisteiksi 2x2gt 800mhz.

Jaa tämä sivu