Joo anteeksi vain jos tämmöinen keskustelu on jo, mutta itse en löytänyt ja kiinnostaisi hirveästi. Eli olisin ostamassa nyt kesätyö rahoilla uutta konetta. Ongelmana on se että kaikki kaupoissa olevat konepaketit ovat varustettu vistalla tietenkin. Olisin ostamassa ihan pelikonetta jossa tehoa piisaa. Mutta askarruttaa vähän että toimiiko ohjelmat ja pelit tuolla vista käyttiksellä? Olen haamuillut erilaisilta nettisivuilta niitä listoja mistä näkee pelit jotka toimivat. Sieltä kyllä puuttuu tiettyjä pelejä jotka haluaisin esim. Heroes: Might and Magic 3,4 ja 5 Ja toimiikohan tuolla yleisimmät median toisto ohjelmatkaan, esim BSPlayer ja Winamp? Auttakaa noobii
vanhat pelit ei vissiinkään toimi vistassa. jos pelaat vanhoja pelejä olisi hyvä olla kakkoskone jossa on xp.
Tuolla lista peleistä, joiden pitäisi toimia Vistassa: http://www.iexbeta.com/wiki/index.php/Windows_Vista_Software_Compatibility_List#Games
Voithan käyttää käyttöjärjestelmänä Vistaa kun et pelaa, mutta sitten Xp:tä kun pelaat eli siis tarkoitan, että koneessa voi olla yhtäaikaa kaksi käyttöjärjestelmää.
Älä osta niitä pakettikoneita. Sano budjetti niin täällä kasataan sulle hinta/laatusuhteeltaan hyvä kone.
Joo on se niin että pakettikoneen ku ostat ni se ohjekirja maksaa parisataa ja enemmänkin ylimäärästä.
Joo olen jo päättänyt et tilaan osat ja kokoan serkun kanssa koneen. Sit asennan siihen Xp professional käyttiksen ja muut ajurit Ja mun budjetti on se 1000€ ja se siis vaan pelkkään koneeseen (ei näyttöä, näppistä ja hiirtä, sillä on jo) eli saan aika tehomyllyn tuolla jo
Prosessoriksi E6600 Näyttis 8800 GTS 320Mb Kiintolevy Samsung T166 320Gb 2x 1GB DDR2 800MHz Asus P5K Samsungin SATA-DVD-asema Kotelo P150/Antec Sonata III Tolla pelailee ja jos muistan oikeen nii hintaa tulee pyöreästi tonni.