Elikkä tuossa pari päivää sitten uusin koneeni sisällön kokonaan ja nyt olisi kone kasassa, mutta kun käynnistän koneen, ei näyttöön tule muuta kuin teksti "Analog virransäästötila". Kytkennät ja muut olen tarkistanut vaikka miten moneen kertaan eikä vikaa löydy vaikka kuinka etsin. Kerran tosin onnistuin saamaan koneen käyntiin ja Windowsiakin jo rupesin asentamaan mutta kesken asennuksen tuo sitten tilttasi, joten jouduin sammuttamaan koneen, ja nyt on taas sama ongelma. Näyttö ja näytönohjain ovat ehjät, sillä se toimivat vanhan koneeni kanssa. Olen myös kokeillut ilman muisteja tai yhdellä muistikammalla ja ilman kovalevyä. Omituisena pidän myös sitä, että kun koneen käynnistää se parin sekunnin jälkeen sammuu ja sitten taas käynnistyy uudestaan. Itse olen miettinyt josko tuo emolevy tai jokin muu osa olisi rikki. Kokoonpano olisi tässä: Emolevy: Abit IP35 ATX-emolevy Kotelo: Antec Sonata Designer 500 (500W virtalähteellä) Kovalevy: Seagate Barracuda 7200.10 500GB Muistit: 3x Kingston 1024MB 800MHz DDR2 Näytönohjain: NVIDIA GeForce 7600GS Prosessori: Intel Core 2 Quad Q6600
tuo tuplabuutti johtuu emosta jonka saa pois bios päivityksellä. onko varmasti molemmat virtaliittimet kiinni emossa?
virtaliittimet ovat kyllä molemmat kiinni. voisiko niiden irroittaminen ja uudelleen kiinnittäminen auttaa?
Eipä auttanut mutta kun siirsin muistikamman paikkaa niin tuli näyttöönkin elämää. Ilmeisesti prosessorissa jotain vikaa sillä antaa tälläistä viestiä: "CPU is unworkable or has been changed. Please recheck - CPU SOFT MENU." elikkä mitä kannattaisi tässä tilanteessa tehdä? Niin ja jostain syystä ei tuo kone nyt reagoi näppäimistöön millään tavalla (kokeilin kahdella eri näppiksellä).