Uusi kone ei käynnisty

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Sorfet 10.01.2008.

1. Sorfet

Sorfet Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Elikkäs ostin juuri osissa uuden koneen joka tänään saapui postissa. Kokosin koneen itse ja kun laitoin virrat päälle niin tuulettimet vain pyörähtivät ja käynnistysvalo vilahti. Sitten kone sammui, mutta käynnisti itseään uudelleen ja uudelleen (joka kerralla tuulettimet vain pyörähtävät). Olen yrittänyt kokeilla kaikkea mikä voisi olla vikana. Kokosin koneen jopa uudelleen ja silti ei toimi.

Kuitenkin kun emolevystä ottaa 4pin virtajohdon irti ja pistää virrat päälle, niin kone alkaa pyörittämään kaikkia tuulettimia päällä täysillä, mutta kuvaa ei tule eikä mitään tapahdu. Mielestäni kaikki johdotkin ovat oikein, joten en tiedä missä olisi vika. Mahdollisesti osissa vikaa?

Koneen osina on:
    Abit IP35-E emolevy
    Intel Core 2 Duo E4500 prossu
    Sapphire radeon HD 3850 näyttis
    Western digital Caviar 160gb SATA kovalevy
    LG:n SATA dvd-asema
    Transestedin 2g DDR2-800 (kit 1gb x2) muistit
    Chieftec poweri 450w
    Compucase Black/silver kotelo

Apua kaivataan!

2.  
  3. maitoman

maitoman Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eihän emo koske seinää ?

4. pasla

pasla Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla oli vähän vastaavanlainen vika ku kokosin koneen. Ja vika oli, että muistit ei ollu ihan pohjassa ;D

5. Sorfet

Sorfet Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ahhh! Viimein selvisi. Piti nollata biosit niin lähti jostain kumman syystä käyntiin. :D Ensimmäinen kerta oli kun kokosin koneen ja nyt toimii! Pitää antaa suuri kiitos tälle foorumille, kun täältä on tullut kerättyä paljon tietoa tätä varten!

KIITOS! :)

Jaa tämä sivu