1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Uusi kiintolevy ja osiointi?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi befbark 24.06.2004.

  1. befbark

    befbark Guest

    Ostin uuden Maxtorin DiamondMAX 9 kiintolevyn (200 Gt) ja haluaisin asentaa sen myös koneelle. Nyt olen kytkenyt sen kiinni, mutta minulla ei ole hajuakaan, missä teen partitioinnin eli osioinnin... Auttakee... Käyttöjärjestelmäni on WindowsXP - netissä puhutaan Fdiskistä ja Levynhallinnasta, mutta en löydä kumpaakaan... minulla on suomalainen xp versio, joten en sitten löydä niitä englanninkielisiä niin hyvin... paitsi jos neuvotte... DAA!! :)
     
  2.  
  3. MaxPaine

    MaxPaine Guest

    käynnistä-valikko > ohjauspaneeli > suorituskyky ja ylläpito > valvontatyökalut > tietokoneen hallinta. sieltä: tallennus > levynhallinta(paikallinen).
     
  4. Conex

    Conex Member

    Liittynyt:
    02.06.2004
    Viestejä:
    46
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Muistaakseni xp:ssä onnistuu ihan ohjauspaneeli -> valvontatyökalut -> tietokoneen hallinta -> levynhallinta ja sieltä sitten klikkaat sitä uutta levyä hiiren oikealla ja valitset "uusi osio"...

    Siinä saa muistaakseni ihan valita miten iso osio laitetaan eli sen levyn saa pilkottua useampaankin osaan jos haluaa, en kyllä keksi miksi pitäisi pilkkoa levy useaan osaan.

    Toinen vaihtoehto on bootata komentokehotteeseen ja tehdä fdiskillä.

    BTW. Muistelisin jotenkin että xp automaattisesti tekisi levyn alustuksen&osioinnin kun käynnistää uusi levy koneessa kiinni.... Ilmeisesti muistan väärin.
     
  5. Conex

    Conex Member

    Liittynyt:
    02.06.2004
    Viestejä:
    46
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joo niin tosiaan jos käytät XP tyylistä ohjauspaneelia niin Max Paine:n ohjeella löytyy oikea paikka.
    Itse kun käytän tuota perinteistä....
     
  6. befbark

    befbark Guest

    kiitos kauheasti... vastaus löytyi teidän avullanne... Kiitos paljon!!!
     

Jaa tämä sivu