Uusi kannettava windows kone Macbookin tilalle

Viestiketju Kannettavat tietokoneet -osiossa. Ketjun avasi Manna_ 29.07.2012.

1. Manna_

Manna_ Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kotoa löytyy 5-6 vuotta vanha MacBook seuraavilla tiedoilla.

Laitteiston yleiskatsaus:

Mallin nimi: MacBook
    Mallin tunniste: MacBook4,1
    Prosessorin nimi: Intel Core 2 Duo
    Prosessorin nopeus: 2.1 GHz
    Prosessorien määrä: 1
    Ytimien kokonaismäärä: 2
    L2-välimuisti: 3 Mt
    Muisti: 4 Gt
    Väylänopeus: 800 MHz
    Boot ROMin versio: MB41.00C1.B00
    SMC-versio (järjestelmä): 1.31f1

Ko. koneeseen aikanaan päädyin niinkin "raskain" perustein, että miellytti esteettistä silmääni. :) Järjestelmässä on juttuna mistä olen pitänyt windowsiin verrattuna, mutta koska olen ihan perus sunnuntai käyttäjä saan enemmän irti perus windows pohjaisesta koneesta.

Kone on nopeudeltaan aika hyvin riittänyt perustarpeisiini (netin selailu, valokuvien säilytys, musiikki, dvd- katselu). Ja kone on sen verta vanha, että mikä tahansa uusi on jo varmaan paremmilla ominaisuuksilla varustettu.

Koneen tehoista peruskäytön lisäksi olisi kiva, että se jaksaisi pyörittää Sims 2 ja 3 peliä mukavasti. Muita ei pahemmin tule pelattua.

Kiitos, jos joku jaksaisi vähän valaista. Konemainoksia kun tulee laidasta laitaan ja aika saman hintaisi, mutta en sitten oikeasti ymmärrä paljonko on eroa.

Kannettava on ainoa kone mikä itselläni on, joten ei välttämättä sitä kaikkein painavinta konetta mikä markkinoilta löytyy.

2.  
  3. welmar

welmar Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ihan mielenkiinnosta, mitä luulet hyötyvän windowsista maciin nähden? Nettisurfailussa ei ole mitään eroa mutta varsinkin valokuvien kanssa veikkaisin että tulisi maciä pian ikävä. Mac OSX on meilestäni yksi parhaista käyttiksistä normaali sunnuntai surffaajalle jo senkin takia että akun kesto on ihan eri luokkaa kuin windowsissa. Mainitaan vielä että olen OS X:n lisäksi käyttänyt varmaan kymmeniä eri linux-jakeluita BSD,Solaris on kokeiltu ja W7 ollut jonkin aikaa käytössäkin. Windows jäisi minulle ei nyt viimeiseksi vaihtoehdoksi mutta ei todellakaan ensimmäiseksikään.

Viimeksi muokattu: 29.07.2012
  4. Manna_

Manna_ Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ehkä ihan sekin, että mulla on nyt usemman vuoden tämä mac ollut ja en vain osaa sitä sujuvasti käyttää ja kaikkia sen ominaisuuksia hyödyntämään ja mitä kuviin tulee niin en niitä mitenkään muokkaa, joten eiköhän saa winukalle ladattua samalla lailla kuin macillekin. :)

Eli ehdotuksia kehiin.

Jaa tämä sivu