Auttakaa naista hädässä! Ostin toissapäivänä uuden kannettavan koneen, fujitsu siemensin amilo la1703-22b jossa 2gt muistia, jossa integroitu näytönohjain ja win vista. Nyt jo kone temppuillut; kaatunut tänäänkin neljän tunnin sisällä 3 kertaa. Yhden kerran jumittunut kun katsottu powerpointin esitystä, toinen kerta netti-tv:tä katsottaessa. Muista kerroista en muista mitä tehty sinä aikana. Kone siis jumittuu totaalisesti, ääni jää jumittamaan ja kuva myös. Mitään ilmoitusta/varoitusta tästä ei tule, eikä edes ctrl+alt+del anna mitään mahdollisuutta. Ainut on että koneen sammuttaa virtanappia pohjaan painamalla. Mikä avuksi, ennen kun viedä kone liikkeeseen ja huoltoa vailla??
Kyllä noin uusi kone kannattaa ehdottomasti viedä takuuhuoltoon eli ottaa heti yhteys myyjään ja imoittaa, että kone ei toimi. Ei ole oikein mieltä lähteä testailemaan mistä vika johtuu koska todennäköisin syy on jossakin ns. rautapuolella eli ei ohjelmistossa. Ja niitä osia ei läppäreihihn sitten itse niin vain vaihdetakaan eli huoltoon usein kuitenkin päädytään.
Vein koneen huoltopaikkaan jossa lupasivat korjata sen viiden päivän sisällä. Epäilivät vikaa koneen tuulettimessa jolloin kone ylikuumenee ja kaatuu siihen. Saa nähdä tokeneeko se sillä..
Kyllä se kuntoon tulee. Harmi vaan, että kuitenkin aikaa menee. Voi olla tuuletin, voi jokin muukin. Siellä selviää.
Sain koneen eilen huollosta, yllätyin siitä miten nopeasti sain sen takaisin. Vika ei kuumenemisessa, vaan olivat vaihtaneet kokonaan uuden prosessorin (??) ja tämän jälkeen pitäneet yön yli rasituskokeessa. Ei ollut kaatunut, eikä muutaman tunnin käytön jälkeen kotonakaan joten tovivottavasti nyt pelittää.
Tässä hymyilen itselleni, että olipa kuitenkin aika hyvin veikattu kun ei lähdetty täällä - edes mielenkiinnon vuoksi - asiaa tutkimaan ja testaamaan. Prosessoriviat ovat erittäin hankalasti näin etädiagnooseina todettavissa, joten säästyit monelta turhalta askareelta. Ja kiitos että kerroit täällä mihin päädyttiin.
Noh eilen tää teki saman jutun kun ennen huoltoa eli jumittui yht äkkiä ihan totaalisesti. Mielenkiintoista tuleeko se jatkumaan. Jos näin käy niin meen expertille itkemään että haluun eroon koko *askasta.
Onpa sulla huono tuuri! Amiloissa on ollut aika paljon kovalevyvikoja. Oli mikä oli, niin huollon asia on se selvittää. Täältä käsin ei nyt voi muuta kuin ottaa osaa...:-(
Kone jatkoi edelleen päivittäistä kaatumitsa. Soitin expertile ja olivat sitä mieltä että kone olisi jo ensimmäisellä kerralla pitänyt viedä suoraan liikkeeseen takaisin eikä huoltoon. Kuitenkin sinne kun soitti käskivät viedä huoltoon. No, nyt on uusi samanlainen kone käytössä. Vaihtoivat koko koneen uuteen kun niin pian ostosta alkoi kaatuilee. Nyt näkee mistä puusta on fujitsun koneet veistetty, miten käy tämän kanssa.