Uusi alue.

Viestiketju DVD-R -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi dRD 04.08.2002.

  1. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Jees, uusi keskustelualue. En usko, että tälle on vielä kauheasti kysyntää, mutta pistetään pystyyn nyt kuitenkin :)

    Pioneer A04 maksaa UK:ssa (tilaukset Suomeen ilman tulleja) noin £199 ~ €300 ja tyhjät DVD-R -levyt noin £1.00 ~ €1.50/kpl.
     
  2.  
  3. Timo

    Timo Member

    Liittynyt:
    17.05.2002
    Viestejä:
    72
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    FAQuun voisi lisätä tuohon DVD plus/miinus juttuun että mainosmiesten mukaan plus-asemat/levyt olisivat yhteensopivampia kuin miinus... ja tämä osittain pitää paikkansa.

    Lähinnä yhteensopivuusongelmia on havaittu vanhoissa stand aloneissa ja todella vanhoissa PC 1x DVD asemissa... eli pluslevyt toimii, miinuslevyt ei. Mutta tämäkin on marginaalista, todella marginaalista.

    Testattu plusasema oli Sony ja levyt Sony.
    Testattu miinusasema oli A03 ja levyt Verbatim.

    Toimivuusongelmia miinusasemalla havaittiin ~3 vuotta ellei vanhempikin kiinalainen DVD standalone ja reilu viisivuotias Sonyn standalone. PC puolella toimivuutta ei löytynyt vanhasta IBM laptop DVD asemasta eikä vielä vanhemmasta nimettömästä bulkki DVD asemasta.

    Tai sit tämän voi olla lisäämättäkin. :)

    Joku voisi testailla / kirjoittaa noista DVD masterointiohjelmista ja yhteensopivuuksista ainakin 2k/XP ympäristöissä... mulla ei valitettavasti ole aikaa.

    -timo
     
  4. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Ja vastaavasti "yllättäen" jotkut Pioneerin asemat eivät toimi DVD+R -levyjen kanssa, mutta toimivat DVD+RW, DVD-R ja DVD-RW -kiekkojen kanssa. Yleisesti ottaen toimivuus menee tässä järjestyksessä: DVD+RW, DVD-R, DVD-RW, DVD+R. Eli niin outoa kuin se onkin +RW toimii parhaiten yhteen ja DVD+R huonoiten, joka tietysti lisää taloudellista tuskaa plusasemien omistajille, kun niiden paljonluvattujen kerranpoltettavien lättyjen kanssa ei sitten tiedä toimivatko ne ollenkaan.
     
  5. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Jaja, yritän värkätä lähiaikoina Maestrolle ja Sprucelle lyhyet guidet, vaikkakin varsinkin Maestro kuuluu kategoriaan "osta, saat ISON pinon manuaaleja, lue läpi, lue uudestaan läpi, odota 24h, lue vielä kerran, kokeile". Ja Scenaristiin en viitsi edes paneutua, laillinen versio maksaa $XX,XXX.00, demoa ei ole saatavilla ja jos tuota osaa käyttää, niin voi alkaa tekemään leipätyökseen DVD-authorointia, joten :)
     
  6. Timo

    Timo Member

    Liittynyt:
    17.05.2002
    Viestejä:
    72
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joops, mulla oli Sprucen kanssa kovastikin ongelmia. Ei suostunut millaan tekemaan sita "compilee". Tieda sitten mika oli. Tosin ei suostunut MyDVD:kaan sita tekemaan... ja sitten tuli kesaloma ja loppu aikakin. :)

    -timo
     
  7. apko_

    apko_ Guest

    Terve. Löytyykö täältä sellaisia Pioneer DVR-AO4:n omistajia, jolla ei ole mennyt hermot ko. grillin kanssa? Olen omistanut laitteen noin kaksi viikkoa, enkä ole saanut ensimmäistäkään levyä loppuun poltetuksi.

    Olen kokeillut polttamista mm. Nero:lla, InstantCD+DVD:llä ja RecordNow MAX:illa. Otetaan esim. noin 3.5 Gb:n DVD, jonka haluan kopioida. Eli puretaan aluksi DVD Decrypter:illä tai Smart Ripperillä, jonka jälkeen esim. Nero wizardin avulla poltetaan audio_ts ja video_ts. Tällä tavalla olen kokeillut polttaa ensimmäiset "testilevyni", mutta ei. Virheilmoituksia tulee jos jonkinlaista: communication failure, illegal operation, could not end the track, could not end track at once jne.

    Mistä nämä ilmoitukset tulevat? Laite on kiinni samassa IDE-väylässä Samsungin DVD:n kanssa, ja kummatkin toimivat DMA mode 2 tilassa. Pio moodissa Pinohiiri sentään poltti noin 80mb dataa tavalliselle CD-R levylle, joka onkin tämänhetkinen ennätykseni. Olen kokeillut myös erimerkkisiä levyjä, joista edes Pioneerin oma ei toiminut. Nyt onkin jo tilauksessa 90 kpl. Bulpaq:in gen3 levyjä, mikäli vanhat merkit pitävät paikkaansa, saan tod. näköisesti heittää koko paketin järveen.

    Auttakaa te kokeneemmat ja kertokaa, mikäli olette törmänneet ko. ongelmiin itse tai huomanneet keskustelua kyseisestä ongelmasta muilla palstoilla.

    Kiitos etukäteen

    Petteri
     
  8. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Pari kikkaa, joita kandee kokeilla:

    -kaikki polttosoftat/polttoon edes hämärästi liittyvät softat kuuseen koneesta
    -Neron ASPI
    -uusin Nero
    -ei mitään wizardeja, jne
    -kokeile polttaa DVD Decrypterillä suoraan (guide esim. ad:n englanninkielisiltä artikkelisivuilta)
    -mikä firmware? Itse sain A03:n pamahtamaan täysin turhaksi päivittämällä 1.80:aan firmwaret, joka on ainoa fw, josta ei voi downgradeta. Asema on USAssa hakemassa vauhtia as we speak :) Toi fw:n päivitys a03:ssa 1.80:aan hajotti mulla aseman about noin niinkuin kuvailet ongelmia.
    -kokeile irrotella se Samsung, kokeile asemaa muissa koneissa, jne..
     
  9. heebo

    heebo Member

    Liittynyt:
    06.08.2002
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itseänikin kiinnostaa Pioneerin hankinta. Jos teillä aseman omistajilla on jotain kokemuksia (hyviä tai huonoja) halvemmista kerran poltettavista levyistä niin olisi kiva lukea.

    Lisäksi tieto siitä toimiiko nämä dvd-r levyt vanhempien Sony (esim. 725d) StandAlone asemien kanssa ollenkaan. Vanhat Sonythan ovat tosi kranttuja levyahkiosta ainakin kun olen tehnyt VCD-leffoja.

    -heebo
     
  10. Zoner1234

    Zoner1234 Member

    Liittynyt:
    30.08.2002
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jes, mulla kanssa sama ongelma ton Pioneerin A03:sen kanssa. Päivitin Firmwaren 1.68 -> 1.80, niin asema päätti ettei toimi enää. No suostui just ja just toimimaan 1x polttonopeudella, mut ei polttanut mitään 2x nopeudella. Kiitos pioneerille ja ei se mitään ollut jo huolossa 2kk ja aina luvataan vaan ens viikolla, prk kun itse olisi päädsyt downgradea vetämään sen biossin takas.
     
  11. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Tuo 1.80 firmware tosiaan päivittää maailman hattumaisimmat firmwaret kehiin, jotka ovat onnistuneet joko a) täydellisesti lopettamaan DVD-poltot kokonaan tai b) ns. halpabrändit eivät enää pala kuin 1x:nä. Eli täydellisen turha päivitys, älkää erehtykö vahingossakaan survomaan tuota 1.8:ia a03:een.
     
  12. stomppa82

    stomppa82 Regular member

    Liittynyt:
    21.09.2002
    Viestejä:
    475
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    -
     
    Viimeksi muokattu: 29.09.2002
  13. Jake

    Jake Active member

    Liittynyt:
    20.04.2002
    Viestejä:
    2,547
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    66
    A05:n pitäisi kait tulla markinoille ensi vuoden alussa? Toivottavasti "bukit" olisi korjattu. Niin voisi ehkä ostaa sen. Mielestäni tähän asti ko. asemat ovat olleet aika alkutekijöissään, kuten joskus 1/2x CD-R polttavat-asemat..
     
  14. afastest

    afastest Guest

    Monet valmistajat päättivät odottaa ja siirsivät uusien asemien jalkaistamista ensi vuodelle. syynä epävarmuus markkinoilla ja epätietoisuus formaatista -/+.
    Monet ostajatkin ovat epävarmoja kumpaa ostaisivat, koska kummakin formaatin takana on hyvin suuria valmistajia. Kumpikaan ei halua antaa kakun palasta toiselle. [tosin mitään isoa kakkua ei ole, muutenkin pysähdyksissä olevilla hi-tech-markkinoilla].

    Yksi valmistaja jopa julkaisi aseman joka kirjoittaa sekä - että +!
    Ainakin minä odotan ensi vuoden puolella. Vasta sitten kun suurimmat valmistajat julkaisevat tuotteensa ensi vuoden puolella, alan miettiä ostoa.
     
  15. afastest

    afastest Guest

    Voisiko joku kertoa paljon ois postikulut briteistä/saksasta tilattuna. Esim asema. En aio vielä hankkia, mutta ois kivaa tietää. suunnilleen.
     
  16. Tomcat

    Tomcat Regular member

    Liittynyt:
    23.07.1999
    Viestejä:
    272
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kannattasko sun vaikka surffata niille sivuille ja katsoa ne postikulut sieltä?
     
  17. hessuli

    hessuli Member

    Liittynyt:
    27.10.2002
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nero "Communication Failure" ja Pioneer a(1)04.

    Ongelma lienee UATA-moodissa tietyilla IDE-ohjaimissa. Muuttamalla vain PIO-moodi, toimii asema OK.

    Eli Laitehallinnasta IDE-ohjaimeen "PIO-Only" tms, niin aseman saa toimimaan.

    Itselläni ilmeni vika, kun vaihdoin emon uuteen.

    Toivottavasti on apua jollekulle tarvitsevalle
     

Jaa tämä sivu