ajattelin mielipiteitä että minkälainen kone kannattais ostaa. kumpi kannattaa ostaa amd athlon xp/64bit vai intel pentium 4 vai uus se 5** sarja? ja tuuletin? näyttis jos pelaan jonkun verran mutta ei "liikaa" ja ei sais pätkiä pahemmin. itse olen ajatellu ati radeon 9800 pro 128mb.. mikä olis hyvä vaihtoehto ja tietysti aika halpa? emo amd / intel ? hyvä emo sais olla niin ku sata, 10/100/1000 lani ym.. kovoja oon ajatellu että ostaisin 2x250gt sataa kun nytte on 40+120+200 idejä ja alkaa olemaan täyttä (30gt tyhjää) mutta mikä merkki ja kannattaako ostaa sata vai ide ?! poweri? hiljainen ja 350 - 400w. joku aika halpa ja hiljainen.? ja näyttö kannattaako ostaa CRT vai TFT oon ajatellu että jos ostan CRT nii se on 19 tuumaa ja TFT olis 17. kumpi kannattaa ja mikä merkki ja niin edellee ?! rammia tietty 1024 ? lisää pitääs saada mutta en tiedä paljonko 256 vai 512? nykyinen kokoonpano: ------------------------ emo: joku paska prossu: 1,6 ghz p4 muisti: 512 kovot: 40+120+200=360gb näyttis: geforce 2 mx 400 poweri: 300w dvd: lite-on dvdrw LDW451S tai jtn tollasta. _X_X_X_X_X_[small]-AkZuh[/small]
vanhasta koneesta voi pitää tuon DVD aseman. 64 tai P4 on makuasia, aika tasoissa ovat molemmat, 3000+ tai 3200+ malli 64 puolella ja 3 tai 3.2 GHz intel leirissä. MSI K8N Neo Platinum tuo on hyvä 64 emolevy http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=572 Hyvän littunäytön hinnalla saa kaksi hyvää kuvaputkinäyttöä.
64 on vissiin halvempi kun intel? mut oon kuullu että amd ei oo niin "luotettava" kuin intel? onko tämä totta? ja mikä näyttis koneeseen?
No tällä sivulla on jotain ihme vertailuja AMD 64 ja Intel Pentium 4:sesta http://www.hardocp.com/article.html?art=NTI0LDM= Kannattaa tsekata ja kun googleen kirjoittaa vaikka AMD 64 vs Intel niin tulee kans hyviä linkkejä! Ja tässä on vähän tietoa ja testejä uusista näyttiksistä http://graphics.tomshardware.com/graphic/20041004/vga_charts-04.html
Joo eipä sitä kannata ku kovot, muisti (et tosin kertonu väylänopeutta) ja se DVD-asema säästää... r9800 pro 256 MB vois olla melkee parempi ratkasu ku hintaakaa tolla ei oikeestaa enää oo.. Emoissa yleensä on se 10/100 integroituna mut jos 10/100/1000:lle on tarvetta ni ostat vaa siihen sopivan verkkokortin (Ei ees maksa paljoo). IDE-kovot on hiukka halvempii mut s-ata kovot taas on hiukan nopeempii (IDE-kovoilla max. siirtonopeus 100 MB/s ja S-ATA-kovoilla 150 MB/s) mut et sä toisaalta noilla S-ATA kovoilla välttämättä mitää tee... Onhan niis toki siistimmät liitännät. Pena 4 riittää oikein hyvin sä et tee millää himo prossulla mitää (ne vaa maksaa törkeesti ja on kaupasta ulos tuodessa vanhoja.. Sama juttu ku näyttisten kans). AMD on peli käytös hiukka nopeempi ku pena mut hyötykäytös pena taas on parempi. Pena tietty on reilusti kalliimpi. AMD prossuu ostaes muista ostaa kunnon prossu tuulari ja siili (ne vakiot AMD:n prossuilla on ihan mopoja... Penalla ne on kelvollosia joskaa ei nekää hyviä). AMD tietty käy kuumempana ku pena eli sillon kannattaa satsata tuuletuksee vähä enemmän (toki siihen muutenkii kannattaa jos sul on 5 kovoo kotelossa). Jos ei oo rahasta kiinni ni osta TFT-näyttö ja esim. se 17". 19" putki vie törkeesti vaa tilaa... Ei siinä muuta vikaa oikeestaa ookkaa.. Mut jos päätät sitte ostaa sen putken ni osta ees suoral kuvaputkel. Rammia kannattaa ostaa melkee giga lisää (sillon sul on se 1,5 gigaa joka riittää tulevaisuuttakii ajatellen pitkälle). Emo riippuu ihan siitä et valitsetko AMD:n vai Penan ite oon suosinu Asuksen emoja mut makuasia. Tuulettmisi kannattaa satsata hiljasuutee ja tuuletus tehoon (eli ts. iso halkasija, esim. 120 mm, ja pienet kierrosnopeudet, ei tietty liian pienet xD). Ja koteloo sun kannattaa kans satsata... Se on 1 tärkeimmist osista kummiskii. Siin on hyvä olla tuuletin paikkoja hyvin ja laajennus tilaa pitää tietty olla jne. Ja muista et jos noita 120 mm tuulareita isket kii ni muista kattoo et kotelos on kans niille paikat