Eli pitäis saada emolevy -Millä saa kellotettua kunnolla. -Väylää pitäs se 1600fsb. -Ainakin kaksi pci paikkaa,että saa tv-kortit kiinni. -Ainakin 4 DDR2 paikkaa. -Integroitu verkkokortti -Integroitu äänikortti Sitten kumpi se ois Q6600 vai Q9450? Kellotettu tulis niin paljonku pystyy 24/7 käyttöön. Q9xxx ei vissiin niin paljo kellotu entä Q6600?
Mihin käyttöön kone tulossa? jos esim. pelikäyttöön niin kaksiytiminen e8400 olisi parempi Sitten emoksi vaikka Asus P5Q PRO
Just tuota emoa tässä vähä pähkäillykkin. Ei nyt suoranaisesti paljo tuu pelailtua. Eniten tulee HD elokuvia katottua, nyt on E4400@ 3.1Ghz välillä nakkelee 100% prossun käyttö elokuvissa missä iso bitrate. Sit välillä tulee nuita dvd elokuvia purettua. Tukeeko winrar ja isobuster 4 ytimisiä? Toisaaltaku jos ois 4 ydin prossu, niin onnistuis, ehkäpä hd leffan katto ja dvd elokuvan purkuki samalla.
Mutta Q9450 ei vissiin kellotu paljoa? Mutta siinä on enempi sitä muistia, niin sen takia vissiin pakkaaminen ja purkaminen nopeempaa. Jos nyt aivan oikeen ymmärtäny oon?
Mulla toi Q9450 meni 3,2ghz iha vakio jännitteillä (sain 3,5ghz max mun jätän sen tohon 3.2ghz vakio jännitteellä)
Semmonenkai se pitäs varmaan laitella sit ja kellottelemaan alkaa. Kuinka paljon Arthur15 nostelit voltteja yms, että sait 3.5Ghz? Edit: Jaa olitki laittanu nuo ja en ollu huomannu. Millä väylällä ajelit? Jos tuon saman emon ostais ja toivois parasta.
Hmm, no nyt tuli ostettua tuo q9450 emoa ei saanut, ku oli loppu. Mutta mutta. Vakiona idle lämmöt 50c-60c, suurin piirtein samat mitkä oli E4400 ( sitä oli kellotettu voltit oli 1.51, ja max sille ohjeitten mukaan on 1.5) Tosin sen E4400 idlet oli noin 40c-50c, oletanko nyt, että näyttää väärin? Vai kärvennänkö tän heti alkuu? Tos coolerinki oon parisen kertaa vaihtanu ja tahnat. Vaikutus, ei mitää. Ainut mikä näyttää vähäsen alas päin on realtemp 40-50 idle. Eli: Bios : 50c-60c Everest 50c-60c Core-temp 50c-60c Real-temp 40c-50c Voiko olla, että emo vaan kusee ton lämpöhomman? Ainaki sen näkee sit kun saa sen uuden emon. Ellei oo jo palanu koko paska sitä enne. = )
mulla on HDT-S1283 cooleri ja 3,2ghz nopeudes idle on 34C ja full load Orthos small FTTs kuormituksessa 50C prossun lämmöt ja 3,5ghz nopudes oli idle lähes sama mut load lämpö oli 55C
Mutta en ymmärrä nuita omia lämpöjä miten ne voi olla nuin korkeat. Ja nyt tässä ku ajan jokasta ydintä 100% niin lämmöt suunnillee 65-72
Niin, mutta eikai nuo lämmöt nyt normaalit oo? Ku kaikilla idle tällä prossulla alle 40c, meikällä yli 50 idle.