Uudet tietokoneen kaiuttimet

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta musiikista -osiossa. Ketjun avasi Sebu92 13.02.2007.

1. Sebu92

Sebu92 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Eli tarvitsisin uudet kajarit tietokoneeseen. max.hinta on noin 200e. Mitkä olisivat hyvät? Toisaalta minulla ei ole mitään tappavaa hätää saada uusia kaiuttimia, mutta kivat ne olisivat. Niin, ja mielellään joku, missä on kunnon basso ja 5.1. Olen katsellut z-5400, olisivatko ne mistään kotoisin?

Viimeksi muokattu: 13.02.2007
  2.  
  3. IStarmanI

IStarmanI Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tietokoneen kaiuttimet ei koskaan ole hyvät. Sinuna laittaisin ennemmin hyvän 2.1 kajari ratkaisun koneelle. Elikkä 2 kajaria + subbari.

Mutta jos 5 kajaria + subbari pitää saada leffojen katsomiseen niin suosittelisin ennemmin vaikka anttilan jvc rx-5052 viritin vahvistinta. Se on juuri 5.1 vahvistin. Anttilasta tuon hinta taisi olla 199 euroo.

Siihen vaan laitat jotkut etu kaiuttimet.Ja laittaa kaiuttimia lisää kun on varaa. Elikkä tommoseen 5.1 ratkaisuun kuuluu 2 etukaiutinta, keskikaiutin, 2 takakaiutinta ja subbari.Audio pro:lta löytyy ihan laadukkaita ja kohtuu hintaisia kaiuttimia.

4. Sebu92

Sebu92 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kyllä nyt jonkun verran tiedän, mitä 5.1 setissä on jne. Mutta ei kyllä huvittaisi ostella jotain kaiuttimia erikseen. Eli ostaisin mielelläni samalla kerralla kaikki, 200e. Itseasiassa, periaatteessa minulle riittäisi hyvät 2.1:set. Mutta kun noita vahvari + 2.1 kaiuttimia ei tunnu löytyvän 200e hintaan, täytyy ostaa tuon tyyliset muovikopat. Eli olisiko mitään hyviä 2.1:siä? Kyllä saa tosiaan vielä ehdotella 5.1 kajareita.

Viimeksi muokattu: 13.02.2007
  5. Sebu92

Sebu92 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  6. virpianu

virpianu Guest

Hei!

Minulla on Fujitsu Siemens Scaleo -tietokone ja sen mukana toimitettiin kaiuttimet, joissa on liitäntä line-out plugiin tietokoneen takana sekä voimajohto, jossa kaksi erinäköistä liitäntää jotka sopisivat esim. tietokoneen tai näytön taakse. Tilaa näille liitännöille ei kuitenkaan tietokoneessani ole. Mihin siis liitän voimajohdon? Seinään se ei ainakaan käy. Olen tähän saakka kuunnellut kuulokkeilla, mutta nyt iski tinnitus, minkä en halua pahentuvan. Mitä järkeä on toimittaa kaiuttimet joita ei voi käyttää?!?!

7. Sebu92

Sebu92 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Minkälaiset kaiuttimet ostit? Minulla lähtee ihan subbarista normaali virtajohto seinään. Mikä valmistaja ja malli?

8. virpianu

virpianu Guest

Kaiuttimet oli Fujitsun kanssa, tulivat tietokoneen mukana. Sain toisessa keskustelussa jo vinkkiä asiaan. Johtorakenne oli aika monimutkainen, en ole ennen sellaista nähnyt. Toinen johto menee tietokoneen line-out-plugiin, mutta toinen tietokoneen virtalähteeseen. Tämän johdon päässä on kaksi liitintä seläkkäin toisiinsa nähden, uros ja naaras, joten päättelin, että toinen näistä menee siihen kohtaan missä on nyt tietokoneen virta/voimajohto, ja sitten itse voimajohto yhdistetään siihen toiseen puoleen. Kysyín asiaa vielä Fujitsulta mutteivät ole vielä vastanneet. Kone oli Fujitsu Siemens Scaleo vuosimallia 2002 tai -03.

9. mjt84

mjt84 Guest

Itse ostin logitechin Z3e ja musta ne jytää tosi hyvin..Edullinen vaihtoehto!!!

10. Sebu92

Sebu92 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ainut, mitä tähän hätään keksin, on, että mukana tuli joko jokin pieni palikka, johon johto pitää kytkeä. Millaiset kajarit ne siis ovat? Ihan perus 2 kaiutinta, vai? Jos olisi vähän monimutkaisempi, saattaisi olla, että virtajohto pitäisi tökätä johonkin muuhun osaan systeemiä. Muuta en tähän keksi.

11. virpianu

virpianu Guest

Kajarit ovat mielestäni ihan peruskaiuttimet, ja niitä on kaksi. Luulen, että tämä palikka on se osa johdon päässä, joka koostuu näistä kahdesta liittimestä, toinen uros toinen naaras. Kysyin asiaa myös Fujitsulta ja sanoivat että johto toimii niinkuin kuvailin.

12. Sebu92

Sebu92 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Hemmetin typerästi on tuo tehty, jos se noin on. Luulen, että jostain saa ulkoisia virtalähteitä, joihin saa juuri tuollaisen johdon laitettua ja siitä suoraan pistorasiaan. En ole varma.

13. virpianu

virpianu Guest

Kyllä, eikä edes kunnon ohjeita. Kyllä on varmasti moni tekniikkaan perehtymätön maallikko sormi suussa.

Jaa tämä sivu