Uudet Monitorit musiikin kuuntelua / elokuvien katsomista varten (Genelec/Amphion)

Viestiketju Kotiteatterin äänentoisto -osiossa. Ketjun avasi turso 04.03.2012.

1. turso

turso Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen muuttanut uuteen asuntoon ja päätin samalla että päivittäisin kaiuttimeni samalla. Minulla n. 22 neliön olohuone mihin ajattelin kahdet monitorit ostaa ja olen nyt hieman kahden vaiheilla.

Genelec 8030a vaikuttaisi erittäin hyvältä, mutta ovat hieman hintavat. Huomasin myös, että Amphion tarjoaa suunnilleen "saman tehoisia" monitoreja (Helium/Ion) edullisemmin ja olen siksi jäänyt nyt hieman arpomaan mitkä valitsisin.

Onko noissa äänenpuolesta millaisia eroja? Kummat olisivat paremmat pelkästään musiikin kunteluun sekä elokuvien katsomiseen?

Sellainen rajoite, että tosiaan etsin valkoisia kaiuttimia, mutta noista ainakin löytyy :)

2.  
  3. Anestic

Anestic Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Oletan että muu kalusto on myös kunnossa :)

Nuo Amphionit ei ole monitoreja, vaan ihan kokoäänikaiuttimia ja passiivi sellaisia, vaatii vahvistustehoa jostain. Tehostahan ei näiden oikeiden kaiuttimien kanssa kannata puhua, tai muutenhan Sonyn "mossfet 1000w rms"-setit pieksäs kaikki genet sun muut mennen tullen. Vahvistinhan kustantaa uutena sen 200+, käytettynä 100+.

Genejä kuulleena (en tosin juuri tätä mallia, mutta lafkan periaate on tuttu) ääni on hyvin erotteleva, kuivakka ja laaja. Basso toistuu alas asti tarkasti, mutta ääni ei ole lämpimän puolella. IMO miksaukseen oiva peli, kuunteluun tykkään tummemmasta ja pehmeämmästä.

Amphion ilmeisesti on hiukan vähemmän "hifistynyt" mutta silti kannattaa kuunnella ennen hankintaa.

Jaa tämä sivu