Iltaa! Eli kuten otsikko kertoo, uudet luurit olisi hakusessa. Luurit tulevat todella monipuoliseen käyttöön (elokuvat, musiikki jne.), mutta pääsääntöisesti kitaranvahvistimeen. Budjetti roikkuu 80-100€ välillä. Tässä oma ehdotukseni Sennheiser HD 555 Itsellänihän oli muutama vuosi sitten Sennheiserin HD 515:t, joihin olin todella tyytyväinen. Mitä mieltä te olette? En ole perehtenyt muiden brändien kuulokkeisiin, joten jos jotain keskustelua saataisiin aikaan. Kiitos jo etukäteen!
HD-555 on klassinen ensimmäinen valinta, myös omani. Perus all-arounder, ei kuitenkaan mielestäni mikään kummempi. Minun kokemukseni mukaan hieman tunkkainen ja keskialueella outouksia. ebaysta lähtee posteineen Audio Technican AD700-malli muistaakseni n. 70-100 eurolla. Väittäisin ko. luurien olevan melkoisesti paremmat kuin HD-555. Jos kiinnostaa, niin Thomannilla myytävä Superlux HD668B on saanut jonkinmoisen budjetti-ihmeen maineen, nuo maksavat siis 30 euroa ja noita vertaillaan ihan useamman sadan euron kuulokkeisiin. Jenkeistä tilattaessa Alessandro MS1i on myös eittämättä hyvä vaihtoehto etenkin rockimpaa kuuntelevalle. Hieman yli budjetin menevillä Beyerdynamicin DT770:sillä ja AKG:n 601:llä myös kannattajansa. Itse sain 100 eurolla käytettynä jälkimmäiset ja olen äärimmäisen tyytyväinen. Molemmat näistä vaativat vahvistimen. Arvostelua: -AD700 -Superlux ja AD700 -Superlux -Grado SR125 (hyvin lähellä MS1i-mallia)
Olen katsellut noita Superluxin HD668B -mallin kuulokkeita, ihan näin halvan hinnan vuoksi, mutta ei näytä olevan myynnissä enään missään? Jos joku bittinero löytäisi jonkin sortin verkkokaupan euroalueelta, niin palkitsen hänet keksillä. Kiitos jo etukäteen!