Hei, elikkäs olisi 30-40 euron kuulokkeet hakusessa, hinta ole lukossa, kalliimpaakin saa ehdotella. Kuulokkeet menisivät lähinnä musiikin kuunteluun, joten koko äänimaailma saisi kuulua. Sennheiserin HD 201 olen katsellut, ihan näpäkän näköinen on, luin, että tämä olisi paras kuuloke 100 euron hintaluokassa, mutta toisaalla taas sanotaan, että olisi äänimaailma köyhä. Hiukan ristiin mielipiteet jakautuvat. Olen katsellut myös über-suosittua Creativen Fatal1tyä, pelaamiseen se sopii, mutta onko sen äänimaailma köyhä..? Mutta ehdotelkaa, kommentoikaa kiitos.
Creative Fatal1ty. Ehdottoman hyvät ja hinta on noin 30-35e. Itselläni on kyseiset käytössä ja oma arvioni olis hintalaatusuhde 9/10
Fatalityt ovat äänenlaadultaan täysi vitsi. Jos haluaa hienot pelikuulokkeet isolla nimellä ja irroitettavalla mikillä, niin siinähän ostat. Jos äänenlaadusta ymmärtää, niin musiikinkuunteluun ei kannata missään nimessä ostaa noita: huonolaatuinen basso täyttää kaiken, diskantti ja keskiäänet ovat erittäin laimeaa kuultavaa. Painii kyllä jo ihan eri sarjassa kuin fatalityt, mutta ei takuulla ole 100e hintaluokassa parhaat. Ei varmasti huono valinta, vaikka itse ehkä suosittelisin halvemmista luureista Sennheiserin PX100-mallia, tai Kossin ksc75-mallia (samat elementit kuin äänenlaadultaan kuuluisissa Porta proissa, mutta hinta siinä 15 euron kieppeillä.) Kalliimmista kuulokkeista kannattaa katsoa esim. Grado SR60 (suomessa hintataso verraten korkea), Alessandro MS1 (joutuu tilaamaan ulkomailta), Sennheiser HD555 jne. Voit sitten itse päättää pysytkö budjetissa. PX100 on äänenlaadultaan jo sitä luokkaa, että kelpaa vähän hifistimmällekkin, kestää vertailun n. 100 euron hintaisten HD555:n kanssa ja tuhoaa nuo fatalityt täysin. Näistä kun mennään ylöspäin niin erot alkavat äänenlaatuun tottumattomalle pienetä, reilusti yli 100 euron kuulokkeet ovatkin jo suurimmalle osalle huonompaan tottuneista melko pitkälti tuhlausta.
Sankaluureista äänenlaadultaan paremmista muutama esimerkki varmasti satojen joukosta: Sennheiser PX100, Sennheiser HD201, HD202, HD437, HD457, Koss Porta Pro, Koss ksc75, koss ktx pro1, Koss UR40 jne. edit: liioittelut korjattu
Sennheiser Pc-151 on myös varteenotettava vaihtoehto jos mielit mikillistä versiota. Ei parhaat, mutta hintaansa nähden oikein hyvät ja ääni on aivan toista maata kuin Fatal1tyn jogurttipurkkisoundit..