olen tossa jossain välissä hankimassa uuden telkkarin. ja nyt tarvitsisin vähän mielipiteitä. koko tulis olenmaan 40 - 42 tuumaa. pää tarkoitus olis elokuvien katsominen. sekä vanhat dvd:t että blue ray. ja play statio 3 , xbox 360 pelit. telkkaria en pahemmin kattele.tollainen vähän kiinnostais sony 40 full hd lcd tv. kdl40d3400aep. hintaa sais maximissaan olla 2000 euroa.
minkä verran telkkarissa tulis olla kontarstia kun se tulee pääasiassa elokuvien katselemiseen ja ps3 ja xbox 360 pelien pelaamiseen.
Riippuu tietysti niin katselijan vaatimuksista, mutta jos hämärässä huoneessa tykkää katsella ja haluaa myös tummien kohtausten erottuvan, niin LCD-telkkareiden kontrasti ei vieläkään kunnolla riitä vaativalle katselijalle. Plasma-töllö taas ei vieläkään taida olla paras mahdollinen valinta tietokoneen kaveriksi, nykyisten konsoleiden kanssa ei ole kokemusta. Suosittelen kuitenkin ennen ostoa käymään jossain kunnon liikkeessä katsomassa Panasonicin tai Pioneerin plasmojen kuvaa, niin näkee vähän mihin näyttö voi pystyä. No, joka tapauksessa 1500:1 on moniem mielestä aika minimi kontrastiksi. Dynaamisen kontrastin lukemilla (jota yleensä enemmän mainostetaan) ei juuri ole merkitystä.
Itse mietin uuden telkkarin ostoa, ja hinta vois olla siinä 1500e paikkeilla. olen hyvin kiinostunut tästä Sony KDL-40W3000 mallista. telkkaria käytän, katon elokuvat pc:n kautta. pelaan pelikkarilla2/3:sta mikä olis suositeltava katselu etäisyys tähän 40" telkkareille ??
Yksi hyvä vaihtoehto olisi Samsung LE-40F86BD . Itse olisin tuon ostanut aikanaan, mutta budjettini kärsi vähän takapakkia ja jouduin tyytymään vähän halvempaan malliin -> Samsung LE-37M86BDX . tossa vielä linkki josta löytyy tarkemmat specsit http://www.samsung.com/fi/products/tv/lcdtv/le46f86bd.asp?page=Specifications Ainoa huono puoli noista Samsungeissa on tuo tv:n sisäisen digivirittimen hitaus kanavien vaihdossa, mutta se korjaantuu helposti ostamalla laadukas ulkonen boxi.
Nythän se kauan paasattu laser-TV:kin on taas tulossa vielä tänä vuonna, sanoo Mitsubishi. Pitäisikö odotella vielä vuosi, että saa sellaisen tai että ainakin näiden huonompien tekniikoiden hinnat tippuvat:-?