Elikäs olisi tarkoitus laittaa tuossa maanantaina/tiistaina tilaukseen uusi kone ja nyt kaivattaisiin asiantuntevaa apua. Ja budjetti on siis tuo 1000e. Käyttöjärjestelmä tulee olemaan 64bit Windows Vista. Ja tarkoitus siis tilata mistä hintaseuranta.fi:n mukaan saa koko paketin halvimpaan mahdolliseen hintaan. Ja kokoamisen ajattelin yrittää hoitaa itse. - Onko kasaamani kone hyvä? - Kannattaako joku osa vaihtaa? - Toimivatko kaikki osat keskenään? - Onko muistin merkillä väliä? Mikä merkki olisi hyvä? - Onko 64bit Vista hyvä valinta? - Jotain muuta? Ja tällaisen kokoonpanon olen ajatellut ostaa: Näytönohjain: Club 3D GeForce 8800 GT 512 Mt PCI-E Prosessori: Intel Core 2 Quad Q6600 Muisti: 2 Gt, 800 MHz DDR2 (2kpl = 4 Gt) DVD-asema: Samsung 20x DVD+/-RW Dual Layer Kovalevy: Samsung T166 (500 Gt, 7200 RPM, sarja-ata II) HD501LJ Kotelo: Antec P182 Emolevy: Abit IP35 Virtalähde: Antec Neo HE (500 W)
Se unohtui mainita, että kone tulee pelikäyttöön jolla voisi taas muutaman vuoden pelata uusia pelejä kohtuu asetuksilla. Ja konetta en aio kellottaa, joten paras mahdollinen kokoonpano tuolla 1000e pitäisi saada.
-Kasaamasi kone on hyvä ja hintalaatu suhteeltaan erinomainen. -Ei minusta. -Toimivat. -Kyllä, älä valitse PQI muisteja. Niiten kanssa ollut ongelmia. Osta Trancended/Kingston/G.Skill tai muu merkkituote. -Tarvitset 64-bit käyttiksen että voit hyödyntää 4 gigaa muistia. -Ei muuta, pistä vaan tilaukseen. Jos tulee ongelmia kasaamisen kanssa, pistä viestiä tänne tai muroon. LoBeR
Kone ainakin vaikuttaa tällä hetkellä hyvältä, en itse löydä mitään pahempaa motkotettavaa. Tuota Club3D:n näyttistä saat kyllä venata vähän aikaa. Muisteiksi kannattaa varmaankin valita joku laadukas merkki (esim A-data, Gskill, Mushkin jne.). Ja jos tulevaisuuteen haluat satsata, niin kyllä sen pitää olla 64bit vista. Eiköhän tuolla pärjäile muutaman vuoden, joku minua viisaampi korjatkoon jos virheitä löytyy. EDIT: heh, tätä kirjoittaessa tulikin jo 2 vastausta.
tuon club 3d:n saannissa näyttäis menevän yli kuukaus joten olisko mitään muuta korttia, joka olisi hyvä? hintaluokka sama kuin tuolla club 3d:llä. vai kannattaisiko vaan jäädä odottamaan tuota club 3d:tä?
vielä kaivattaisiin apuja.. onkos tämä kuinka paljon huonompi sitten kuin tuo club 3d gf 8800gt? Club 3D Radeon HD 3870 512 Mt PCI-E olen kallistumassa tuon radeonin ostoon, jotta saisi nopeammin koneen tilattua, mutta vielä vinkkejä kaivataan..
On se HD 3870 vähän hitaampi, mutta hiljaisempi ja tarjoaa parempaa kuvanlaatua. Ihan laadukas paketti, jota voin kyllä suositella, jos 10% nopeuseron takia ei tarvi hiuksia repiä. Toisaalta HD 3850:sen saa reilusti halvemmalla ja sen voi käsittääkseni ilman suurempia tuskia kellotella lähes 3870:sen tasolle.
kiitos avusta, eilen lähti tilaukseen smartit:stä tuon hd 3870 kanssa. nyt sitten odotellaan paketin saapumista
kyllähän niitä on mutta enpä itse löytänyt mitään 8800gt sarjan korttia mitä olisi ollut varastossa..
Kylläpäs on, hinta on vain suolainen: http://www.tietoasema.fi/eshop/?sid...10802&vid=&pcode=EN8800GT/G/HTDP/512MA&whid=4 CoH Opposing Fronts tulee tossa mukana.