Hei kaikki afterdawn käyttäjät. Olisi sellainen ongelma kuin vanhan läppärini akku on sokönä ollut noin 15 vuotta lataamatta (koneen ikä noin 25v)ja siihen olisi saatava uusi akku (käytössä lähinnä projekteissa) niin eli olisiko mahdollista rakentaa sellainen. kiitos kaikille.
Avaa ja katso mitä sisällä. Usein ihan kennoja joita voi ostaa uusia ja vaihtaa. Tosin ikä rasite tässä... mutta kokeile.
Tuolta olen tilannut joskus kennoja. http://www.partco.biz/verkkokauppa/ Katso, että kennot ovat samaa tyyppiä, kuin entiset. Vanhassa akussa luultavasti NiCd. Akku on monesti liimattu kiinni ja sinne uusien kennojen juottaminen ja survominen kohdilleen on monesti vittumaista hommaa. Juottaessa pitää muistaa laittaa lämoötilaanturit ja muut samoille paikoille, kuin alkuperäisessä.
avasin akun ja sieltä löytyi kolme pitkää pötköä olen ennenkin purkanut akkuja mutta silloin siellä oli kennoja olihan siellä ne pikku kennot tietääkö joku että olisi jossain lappeenrannan lähistöllä liikettä josta niitä saisi
Luulen, että pötköjen sisällä on kennot peräkkäin. Jos kennoja olisi vain 3, niin niiden jännite olisi vain 3,6 volttia sarjassa. En usko, että vanha kannettava pöyrii niin pienellä jännitteellä.