1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kysymys Uudempi Android vanhaan tablettiin

Viestiketju Android -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi MJH 01.05.2021.

  1. MJH

    MJH Regular member

    Liittynyt:
    09.08.2003
    Viestejä:
    180
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Minulla on vanha Asus MemoPad 7 tabletti, jota käytän lähinnä Youtube katseluun ja netin selailuun. Youtube haluaa päivittää sovelluksen uudempaan versioon, mutta Android on liian vanha siihen. Kaikki toimii yhä selaimen kautta, mutta haluaisin käyttää Youtuben omaa sovellusta. Laite on noin vuodelta 2014 ja siinä on Android 4.2.2. Ajattelin, että laittaisin siihen uudemman Androidin. Siitä johtuen muutama kysymys. Onko se kuinka vaikeaa ja olisiko jossain ohjeita siihen (myös englanti käy)? Ja mikä Androidin versio olisi sopiva tähän laitteeseen, ilmeisesti ei liian uusi jotta tehot riittää sekä mistä sellaisen voisi ladata?

    Tässä laitteen tiedot (minun laitteessa on 16Gt muistia poiketen tuosta linkin takana olevasta): https://www.power.fi/tietotekniikka...asus-memo-pad-hd-7-me173x-8gb-musta/p-216784/
     
  2.  
  3. lettas

    lettas Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    03.03.2003
    Viestejä:
    4,405
    Kiitokset:
    218
    Pisteet:
    93
  4. WinLix

    WinLix Active member

    Liittynyt:
    22.02.2018
    Viestejä:
    841
    Kiitokset:
    134
    Pisteet:
    53
    Kyseiseen tablettimeen ei saa uutta Androidia.
     
  5. lettas

    lettas Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    03.03.2003
    Viestejä:
    4,405
    Kiitokset:
    218
    Pisteet:
    93
  6. WinLix

    WinLix Active member

    Liittynyt:
    22.02.2018
    Viestejä:
    841
    Kiitokset:
    134
    Pisteet:
    53
    Virallista Lineagea ei tuohon saa mutta epävirallisia kyllä tosin niitä ei kukaan päivitä joten bugeja+tietoturva ongelmia saattaa esiintyä. Suosittelen suosiolla unohtamaan moinen ja harkitsemaan uutta tablettia kuten esimerkiksi Samsung merkkisiä joita tuetaan nykyään jopa 4-vuoden ajan niiden julkaisusta.
     
  7. MJH

    MJH Regular member

    Liittynyt:
    09.08.2003
    Viestejä:
    180
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Täytyy vähän miettiä mitä teen tuon kanssa. Minulla on uudempi Lenovon tabletti, jossa on Android 8. Tuo 7 tuuman koko vaan on minulle sopivampi. Uudempi on 10 tuumaa ja se on liian iso. 7 tuuman ei taida olla enää saatavilla.
     
  8. WinLix

    WinLix Active member

    Liittynyt:
    22.02.2018
    Viestejä:
    841
    Kiitokset:
    134
    Pisteet:
    53
    Jep niitä ei pahemmin enää ole myynnissä koska kännyköiden koko lähenee 6" tuumaa jolloin monet ihmiset eivät hanki tuumaa suurempaa tabletinta nettikäyttöön vaan valitsevat suosiolla yli 8" tuumaisen.
     

Jaa tämä sivu