tässä mietin itsekkin että kuinkahan tiukkaa se on ensi vuonna? mitähän ne kaikki "mega warettajat meinaa"
siirretty paremmalle alueelle. yleistä keskustelua [bold]p2p-ohjelmista[/bold] ei mielestäni sovi tälläisille gallupeille..
Mega warettajat jatkavat puuhasiaan. Sen näkee vuoden alussa millä linjalla tuohon lähdetään. Jos tiukalla kädellä rajoitetaan ja sakotetaan niin vähenee varmasti lataaminen kaikilla, tosin tämä pakottaa tekemään yhä parempia ohjelmia ja näin salaamaan tiedot toisista jakajista/latajista. Näin ollen vaikeutetaan poliisin etsintä työtä. aluksi oli c-kasetit -> vhs -> cd:t -> p2p verkko eli sitä ei ikinä saada kuriin. Tämä on verrattavissa Dopingiin, aina keksitään parempia aineita jotka eivät paljastu testeissä. Sama tässä.
Itse en ainakaan jaksa uskoa että tuo waretus paljoa tuosta vähenee.. Jotkut ehkä säikähtävät, mutta varmaankin ne jotka tuota eniten harrastaavat jatkaavat ihan samaan tahtiin ja heidäthän tässä varmaan juuri pitäisi saada kuriin... Luulisin että muutoma melko roima sakko tuossa vuoden alussa napsahtaa, mutta varmaankaan se valvonta ei pidemmänpäälle kovin tehokasta tule olemaan... Saa nyt nähdä, multa ei ainakaan mene yöunet tuon lain johdosta.
Niin jos resursseja olisi, samoin p2p puolikin saatasin vaimennettua jos ne samaiset resurssit olisivat.
Tän lain ja satunnaisten sakkojen tarkoitus onkin varmaan vaan pelotella warettajia jos vaikka osa lopettais ja lisätään ihmisten kynnystä alottaa warettamaan.
Ei välttämättä tarvita edes resursseja, nykyihmisten moraali vain on todella surkeaa. Norjalaiset on esimerkiksi hiihdossa hyviä esimerkkejä, manipuloivat ja lahjovat yms., niin eivät jää millään kiinni. Suomalaiset olivat taas huonoja esimerkkejä, käyttivät, mutta eivät olleet tarpeeksi järkeviä (lue: heillä oli parempi moraali). Vastaus tuohon otsikon kysymykseen: kyllä uskaltavat warettaa, itse en ole warettanut enää pitkään aikaan.
Kyllä jengi uskaltaa warettaa. Itse en sitä tue, enkä tee. Hyh hyh.. Kyllä p2p-palvelutkin saataisiin pois, jos halua riittäisi. Tosin saattais mennä laittomuuksiin sellaiset halut (ellei sitten tehtäis uusia lakeja).