Uskaltaako kukaan suositella mitään USB 2.0-väyläistä ulkoista DVD+-RW poltinta? Olen saanut jokseenkin tarpeekseni tuosta nykyisen NEC-1100A:n "luotettavuudesta", laite tuhoaa nykyään DVD-romppuja lähes yhtä tehokkaasti kuin sirkkeli. Maltan tuskin odottaa että saisin jokseenkin varmatoimisen ulkoisen aseman, sitten voisin miettiä miten saisin "korvattua" tuolle NEC:ille kaikki sen tekemät tuhotyöt... > -Czx-
Siis eikö tosiaan kellään täällä forumilla käyvällä ole tuollaista USB-väyläistä DVD-kärvennintä? Tuskinpa ne sentään niin huonosti myyvät, että kaikki vain seisovat kauppojen varastoissa, kun valikoimaa tuntuu olevan aika lailla. Haluaisin vain kuulla kommentteja, jotten iskisi taas käsiäni pa*kaan, kuten tuon edellämainitun NEC:in suhteen. -Czx-
Minulla on LaCien dual layer poltturi, siis sellainen ulkoinen USB-liitäntäinen. Se ei ole ilman minun apuani pilannut vielä yhtään levyä. Ja on toiminut ihan yhtä hyvin niin vanhaan kuin 2.0-väyläänkiin. En voi suositella kuin merkkiä, koska ko malli on jo viime keväänä korvautunut uudella.
Itselläni Käytössä Iomegan Super Dvd poltin (ulkoinen usb 2.0) Tämä tosin yksikerros dvd levyille ja uusi tupla dvd poltin tullut jo markkinoille. Mutta merkkinä ei ainakaan minua ole koskaan pettänyt!
Itsellä kitupiikki.netistä tilattu LG4163B ulkoisessa kotelossa eikä yhtään sutta. Asema siis sama kuin sisäinen ja tukee kaikkia formaatteja myös DL ja RAM-levyjä. Tuolta saa myös pelkkiä ulkoisia koteloita joihin halutessaan voi tunkea minkä aseman tykkää.