Minulla on konessa perinteinen usb:n ykkösversio. Tuli mieleeni että jos esimerkiksi siirrän koneestani 256Mt:n muistitikun täyteen tavaraa, kuinka kauan siinä menee? Toiseksi kysyisin tukeeko via kt133-A emolevyni 160Gt:n asemaa. Ajattelin käydä sellaisen hakemassa kun halvalla löysin.
Kerrotko tarkemmin emon merkin ja tyypin, tuo via on piirisarja. emon valmistajan sivulla on bios-päivitykset, katso sieltä onko bios päivityksessä tukea 160Gb kovolle, päivitä bios uusimpaan. EDIT: katsoin MSI K7T pro emon (jossa sama via piiri) biospäivitykset ja siihen ainakin kävisi biossin päivityksen jälkeen yli 160Gb kovot.
Emon valmistajan sivuilta pitäisi löytyä tieto tukeeko isoja kovoja ja tieto millä bios versiolla. Ainakin soltekin emo tolla via kt133 piirillä tukee yli 130Gb kovoja (ei usb-kovo), kunhan bios versio on tarpeeksi uusi. Usb-kovoista ei ole mulla tietoo. EDIT: [NGN]TUFF ehti ensin
No pitää katsoa se emo tarkemmin kunhan täältä kotiin pääse. Kuitenkin tuommoinen 160Gt:n levy toimii, mutta vain hieman pienempänä? Ja entäs nuo USB muistit onko se kätevä tapa siirrellä pikkutiedostoja koneiden välillä? Ettei aina tarvitsisi olla polttamassa levylle kaikkea.
Onhan noi usb-muistit ihan ok ja taitavat lähes poikkeuksetta tukea vielä usb 2.0:a. Mulla on 128meganen palvellu ihan moitteetta ja toi 128megaa siirtyy usb 1:llä suunnilleen yhtä nopeesti kuin korpullinen "rousk rousk"
Eipä tuolla Asuksen sivuilla mainittu mitään tuon emolevyn kohdalla http://www.asus.com.tw/download/mbdriver/soketa.htm isommista levyistä että veikkaan että 120 gigainen levy on viimeinen joka toimii "oikein".
Aivan mutta kokeilemalla se sitten selviää. Eikai siitä mitään oglemia synny vaikka levy ei täysikokoisena toimikaan? Entäs auttaisiko biosin päivitys ongelmaan?
juu..ei näytä olevan mitään mainintaa kovalevyn sopivuudesta. suosittelen et ostat 120Gb levyn. mikäli haluat lisää kovalevy tilaa osta joku PCI-väyläinen Ata-raid tai Sata-raid kortti jolloin saat isompia levyjä ja enemmän.
Mutta juuri tuosta 160Gt:n versiosta olisi keskisellä tarjous. Senhän voisi sitten myöhemmin siirtää vaikka uudenpaan koneeseen jolloin saisi kaiken hyödyn irti. Mutta mitään haittaa siitä ei siis ole vaikka emo ei tuekkaan noin suurta asemaa?