Tietokoneeni kiintolevytila alkoi uhkaavasti loppua, joten päätin hankkia itselleni ulkoisen kiintolevyn tallentaakseni sinne kaikki videoni ja musiikkini. Nyt kun olen kaupoista ja verkosta katsellut erilaisia kovoja, niin minulle on herännyt kysymys, kumpi liitäntä on oikeastaan nopeampi - USB vai FireWire?
http://fi.wikipedia.org/wiki/FireWire vai on usb nopeampi? jos siis tuo 60mb/s pitää paikkansa edit. ohops anteeksi vain.. menee herkästi nämä mebabit ja megabyte sekaisin. no onpahan ainakin firewire 800 nopeampi
Vai on megaBITTI sama asia kun megaTAVU... Katsos kun jaat tuon 400megabittiä kahdeksalla tulee hyvinkin pitkälti 50megatavua sekunnissa.
Eli lienee siis viisainta ostaa halvempi USB 2.0 kovo, kuin lisätä hintaan 60 € ja saada mukaan FireWire liitäntä? Vaihtoehtoina minulla on Iomega Minimax 500 GB (164 € @ verkkokauppa) ja LaCie Porsche 500 GB (99 @ pixmania), joista ensimmäisessä on FireWire. Onko se USB käytössä kuinka hidas? Onko kokemuksia?
no videot/musat pyörii ihan hyvin. Kokeilin tässä huvikseni niin 5,45gb kansion siirtoon meni aikaa 3:45