USB 2.0 - USB 1.1

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi Foba 31.10.2007.

1. Foba

Foba Guest

Eli käytössä tosiaan huollosta tullut Acer Aspire (Windows XP SP2). Kun koneen sain huollosta niin kaikki pelitti hyvin kunnes sain aikaan Explorer.exe dilemman josta vuodatin jo tuolla Windows ongelmien puolella. Noh ongelma ratkesi kun löysin WinXP palautuslevyn jolla sain palautettua XP:n siihen tilaan missä se oli kun ensimmäistä kertaa sen asensin. Asennuksen jälkeen ongelmaksi vain on muodostunut se että kone kyllä tunnistaa USB 2.0 laitteet mutta pakottaa ne USB 1.1 tilaan koska portit eivät kuulemma parempaa tue.

Olen yrittänyt päivittää ajureita laitehallinnasta (eipä ole onnistunut/auttanut) ja etsinyt myös USB 2.0 ajureita googlen hakukoneella, mutta olen löytänyt tasan yhdet ajurit jotka eivät auttaneet. Eli aina kun kytkee USB 2.0 laitteen porttiin niin tulee herja "Laite toimii nopeammin jos liität sen USB 2.0 porttiin". Ja läppärin kaikista kolmesta reijästä tulee sama herja.

Huollossa vaihdettiin emolevy. BIOS on Acerin omaa versiota josta on karsittu lähes kaikki configuroiminen joten sitä kautta ei ongelmaa pääse ratkomaan. Mitä tehdä? Onko vika edes ajureissa tjsp?

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 31.10.2007
  2.  
  3. jakoavain

jakoavain Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itselläni oli vanhassa Aspiressani sama vika, Acerin ilmoittamien speksien mukaan koneessa pitäisi olla 3x USB2.0, mutta ainakin omassa yksilössäni oli 3x USB1.1. Eivät siihen mitkään ajuri- tai käyttöjärjestelmäpäivitykset auttaneet, mutta annoin asian silloin olla sillä kyseessä oli vähässä käytössä ollut kakkoskone. Sama vika toistui muistaakseni (ihan varma en ole) myös linuxin puolella, joten tiedä siitä sitten. Enää en ko. läppäriä kuitenkaan omista, mutta onnea ongelman selvittämiseen!

4. delffi

delffi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minulla oli joskus aikoinani sama ongelma. Syynä oli SP1 -> SP2. Eli xp pro tahtoi SP2:sen jotta USB laitteet osasi toimia nopeampana. Mutta eihän enää SP1:stä oikein näe joten tuo tuskin on se ongelma :S

5. Wermine

Wermine Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itselläni on Amilo M3438G ja tässä toimi aluksi kaikki neljä USB-porttia 2.0 vauhdilla. Nyt kaikki ovat 1.1 vauhtisia. Olen koettanut myös asentaa USB-laitteita uudestaan tuloksetta. BIOS on hyvin askeettinen eikä edes näytä mitään USB'hen viittaavaa. Apu tulisi tarpeeseen.

6. Foba

Foba Guest

Ongelma on ja pysyy, apu tarpeen :/

Olisiko BIOS:n/Emolevyn flashäily/päivittäminen hyödyksi?

Jaa tämä sivu