URL:MAL / Avast herjaa vähän väliä "Epäilyttävä URL-osoite"

Viestiketju Virukset ja haittaohjelmat -osiossa. Ketjun avasi M3G47R0N 28.04.2011.

1. M3G47R0N

M3G47R0N Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Laitanpa viestin tännekin kun Avast-tukea ei ilmeisesti kovin usein lueta:

Avast ilmoittaa Epäilyttävästä URL-osoitteesta jokaisen koneen käynnistyksen jälkeen, eli vaikka selaimet ovat kiinni. Tartunta "URL:Mal", kohde "spoolsv.exe". Lisäksi sama ilmoitus voi tulla vaikkapa Googlen aloitussivulla, tai millä vain. Luin jotain juttua samantyylisestä ongelmasta, että kyseessä olisi bugi, mutta se olisi varmaan jo hävinnyt koska olen päivitellyt ohjelmaa kokoajan. Mitenhän tuon URL:Malin saisi poistettua?

2.  
  3. JoniS

JoniS Active member

Kiitokset:
    261
    Pisteet:
    93
    muija valitteli eilen samaa että taas avasti vinkuu vaikka millä sivulla olisi elikkä eiköhän ne taas ole sössinyt jotain eilisessä päivityksessä. joku viikko takaperin teki samaa mutta vain hotmailin sivuilla.

4. M3G47R0N

M3G47R0N Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Toivotaan että näin. Mulla on Avast varmaan jo viikon valittanu ongelmasta. Onneksi Avast blokkaa nuo. Häiritsee kuitenkin kun nettiä selailee, kokoajan tulee tuo ilmoitus. Laitoin "spoolsv.exen" kiinni, kun en tulostaa tarvitse. Jospa se ei ainakaan koneen käynnistyessä tuosta enää herjaa. Toisilla tuntui olevan samaa ongelmaa mutta "firefox.exe" ja "svchost.exe" prosessien kanssa, mulla valittaa juuri ton "spoolsv.exe" ohjelman käynnistyessä. Toivotaan että päivityksillä tosiaan korjaantuu, tätä on jo yrittäny eilisestä asti varmaan yli 7 tuntia selvitellä.

Jaa tämä sivu