Olen ajatellut ostaa itselleni PSP:n (3000- tai 2000- versio). Löysin yhden potentiaalisen tapauksen, mutta kone on ostettu Englannista ja kävin tässä miettimään mahdollisia yhteensopivuusongelmia. 1. Laturi ei käy suomalaiseen pistorasiaan, mutta sen voi korjata hommaamalla usb-laturin, eikö? 2. Myyjä väittää Suomessa toimivien pelien toimivan koneessa, onko näin? 3. Tuleeko laitteen päivittämisessä olemaan ongelmia (en puhu modaamisesta)? Laitteessa 4.2 firmware, ilmeisesti melko uusi? 4. Laitteessa on yksi kuollut pikseli ruudun keskiosassa. Näitä on kuulemma paljon PSP-laitteissa, mutta kuinka pahalta tuo kuulostaa/ haittaako kuinka paljon silmää pelatessa? (tiedän, että melko tapauskohtaista varmaan, mutta noin yleensä) 5. Onko jotain mitä en ole ottanut huomioon tai minun pitäisi vielä tietää? ` P.S. En ole koskaan omistanut PSP:tä, joten älkää ihmetelkö, jos kysymykset ovat tyhmiä.
1. Kyllä, ostat Usb/lataus piuhan, halvalla pääsee. 2. Kaikki UMD pelit toimii minkä maan psp:ssä tahansa. 3. Se on uusimpia psp:eitä mitä markkinoilta saa, eli siinä on semmonen juju että et pysty modaamaan kyseistä psp:tä ainakaan vielä että kannattaa harkita jos haluat päästä pelaa pelejä "ilmaiseksi" niin harkitse mistä tilaat psp:si. 4. Minua ainakin häiritsisi jos se kuollut pixeli olisi keskellä näyttöä, mutta jos ei välitä tai haittaa niin mikäs siinä 5. Ei pitäisi olla enää mitään erikoisempaa, muuten olisi jos tilaisit Japanista niin siellä on napit vähän erimerkityksillä kuin Euroopan versiossa. Kertokaa vielä joku muu jos ois jotain jännää lisättävää kyseiseen.
Voit päivittää PSP:n ihan normaalisti viralliseen firmwareen riippumatta siitä mistä PSP on peräisin. Ja PSP 2000 voi modata Pandoralla. Minulla on ollut 1 kuollut pikseli, mutta korjasin sen näin: 1. Latasin tämän videon 2. Laitoin videon muistikortilla kansion "MP_ROOT" sisällä olevaan "101ANV01" nimiseen kansioon. (Jos sinulla ei ole noita kansioita, luo ne) 3. Otin kaikki power saver jutut pois asetuksista ja laitoin videon pyörimään repeatilla PSP:ssä. 4. Annoin videon pyöriä pari tuntia, ja sitten kuollut pikseli oli poissa! Eli se kuollut pikseli ei ole mikään ongelma. Ja jos niitä kuolleita pikseleitä on 3 tai enemmän niin PSP:n voi lähettää Sonylle ja siellä vaihdetaan näyttö.
En ole kovin hyvä tietokoneiden kanssa, puhumattakaan siitä että osaisin modata mitään, joten koneen modaus ei ole minulle kovin olennaista. Tuo pikseli voisi ilmeisesti kuitenkin olla häiritsevä, mutta toisaalta jos sen saisi tuolla EET:n ohjella häipymään, niin sillä ei olisi väliä. Kuinka "isoja" nuo kuolleet pikselit muuten yleensä ovat?
Itellä on amazon UK:sta tilattu PSP, ja mitään muuta ei tarvinnu hommaa kuin laturi sekä mitä normaalistikin tarvitsee.