Ulkoinen kovo ei näy oma tietokone ikkunassa -- en pääse käsiksi sen tiedostoihin

Viestiketju Tulostimet, näppäimistöt ja muut oheislaitteet -osiossa. Ketjun avasi laqqi 11.01.2012.

1. laqqi

laqqi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Elikkäs mulla on Buffalon 1,5 teran ulkoinen kovalevy jota en saa näkymään koneella niin, että pääsisin sen tiedostoihin käsiksi. Kone/koneet siis tunnistavat kovon ja se näkyy mm. laitehallinnassa, muttei sitten erillesenä levynä oma tietokone osiossa. Kone siis näyttää tunnistavan kovon, muttei sitten tunnistakkaan?

Olen kokeillut eri virtalähteillä, usb-johdoilla, tietokoneilla ja käyttöjärjestelmillä (mac,pc,wndows7..), ilman tuloksia.

Suorita - diskmgmt.msc , näyttää kovon tyhjänä muttei annan muokata sen asetuksia ( kuten levyn nimeä, osioida..). Kaiken lisäksi kovon ei pitäisi olla tyhjä, mutta se onkin se pienempi ongelma.

Suorita - cmd -chkdsk ASEMANNIMI:/r) , tarkastaminenkaan ei toimi, kun ei tuolla kovolla ole sitä nimeä.

[​IMG] Vähän osviittaa kuvan muodossa.

Löytyykö vielä jotain mitä tehdä? Kotelon avaaminen ja liittäminen pöytäkoneen kovoksi on se viimeinen vaihtoehto.

2.  
  3. daolpu

daolpu Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse olisin laittanut jo takuuseen, jos se tuossa tuotteessa on...

Nimittäin jos olet kokeillut eri koneilla, käyttöjärjestelmillä sun muilla, niin silloin kovalevyssä on jotakin vikaa.

Ja oletko kokeillut päästä levyyn käsiksi menemällä Suorita -> asemannimi (esim C:\) ja ok.

4. laqqi

laqqi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Takuuta ei ole.

Muutta!, olen päässyt jo palautusvaiheeseen!! Vika wintoosan kanssa oli tietenkin, että kovalevyä oli käytetty mac ympäristössä, jolloin winkkari ei tunnistanut sitä. Latasin MacDriven ja johan alkoi näkymään/toimimaan, tosin tyhjänä.

Levy oli siis mennyt rikki, kun se oli repäisty kesken tiedostojen siirron irti macista, eikä suostunut ilmoittamaan itsestään mitään kyseisissä koneissa.

Ei sitten pälkähtänyt omaan mieleen, etteivät mac koneessa käytetyt kovot näy winkkarissa.. ennenkuin sitten ehdin avaamaan koelon ja iskemään kovon koneeseen sata kaapelilla.

Nyt sitten recuvalla koitan palautella kadonneita kuvia, ensimmäinen hakukerta kesti kymmenisen tuntia ja tuloksena oli vain pari gigaa kuvia, aika laihoilla tuloksilla toistaiseksi siis mennään.

Jaa tämä sivu